به گزارش روز دوشنبه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی فردی مبنی بر اینکه بابت اقامت خارج از کشور در یک سایت اینترنتی، مبلغ 32 میلیون ریال از او کلاهبرداری شده، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با تحقیق از مالباخته و پی جویی فنی و پلیسی، عامل کلاهبرداری اینترنتی در پوشش اقامت خارج از کشور که مردی 28 ساله اهل فومن ، ساکن رشت و دوست شاکی بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در رشت دستگیر شد.
سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: با توجه به دلایل دیجیتالی کشف شده، متهم به جرم خود و اینکه با سوءاستفاده از اعتماد شاکی، او را فریب داده و به بهانه اقامت خارج از کشور ، در سایتی که متعلق به او بوده و در زمینه موسیقی فعالیت داشته و هیچ ارتباطی هم به اقامت خارج از کشور نداشته، ثبت نام و در ازای آن مبلغ 32 میلیون ریال از شاکی دریافت کرده، اعتراف کرد.
رئیس پلیس فتا گیلان از شهروندان خواست به سایت هایی که هویت مشخصی ندارند و فاقد مجوزهای قانونی از مبادی و سازمان های ذیربط هستند، اعتماد نکنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش دهند.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.