حسین بشری روز یکشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان اظهار کرد: ناجا به تنهایی نمی تواند امر پیشگیری را انجام بدهد.
وی اضافه کرد: طبق قانون مهمترین وظیفه پلیس، مقابله ای است ولی این نیرو در زمینه پیشگیری آسیب های اجتماعی از سایر ارگان های مسئول فعال تر است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان، خبرنگاران فعال در رسانه های این استان را سالم و امانتدار توصیف کرد و گفت: هر جا اتفاق و رویدادی رخ داده رسانه ها کمک حال ناجا بوده اند.
به گزارش ایرنا بشری افزود: شیطنت رسانه ای در همدان با هدف بزرگنمایی یک رویداد و بر هم زدن نظم عمومی تاکنون وجود نداشته است.
وی بیان کرد: به دنبال مطرح شدن موضوع ضرورت آموزش مسئولان انتظامی در معاونت اجتماعی ناجا کارگاه آموزشی با حضور اساتید مجرب و توانمند با هدف افزایش تعامل بین فرماندهان انتظامی و مجموعه رسانه برای مسئولان انتظامی برگزار شد.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان نیز بیان کرد: حوزه معاونت اجتماعی مرکز ثقل و خروجی اهداف جامعه محور پلیس است که باید از افراد متخصص ، جامعه شناس و توانمند در این حوزه استفاده کرد.
اکبر بهاروند افزود: با وجود تعامل مطلوب معاونت اجتماعی استان همدان با رسانه ها، ولی خلاء های تعاملی در حوزه های اطلاع رسانی شهرستانی وجود دارد که با رویکرد اجتماعی و اهداف پلیس تناسب لازم را ندارد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امروزه پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای رسانه ای تمامی درها و فضای بسته را گشوده و تا کانون درونی خانه ها پیش رفته است ، لذا سکوت برنامه ریزان و مسوولان اجتماعی جایز نیست.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان اضافه کرد: علاوه بر ناجا باید تمامی دستگاه هایی اداری که ماهیت حقوقی دارند در مقابل جریان سازیهای خبری که ممکن است تهدیدی برای خدمات دستگاهها و نظام باشد، پاسخگو بوده چرا که سکوت در قبال مسائل پیش آمده موجب دامن زدن به شایعات می شود.
بهاروند افزود: برای پاسخگویی مناسب و به موقع به جامعه مخاطب، داشتن سواد رسانه ای امری ضروری است بنابراین باید نگاه صرف امنیتی و بسته به فرماندهان شهرستانی در زمینه انعکاس اخبار و رویدادها برداشته شود.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد پلیس اجتماع محور است تاکید کرد: تمامی ارکان پلیس لازم است به نحوه تعامل با اصحاب رسانه و جامعه مسلط باشد.
وی پیام پلیس را ایجاد فضای امن و اصلاح جامعه ذکر کرد و گفت: پلیس فتا نباید صرفا درصدد شناسایی تخلف و پیگیری آن باشد بلکه پیش از شکل گیری فضایی برای جرم، باید با رویکرد آموزش محور در راستای پیشگیری فعال شود.
وی تاکید کرد: هم اینک جرایم و تخلف در فضای عمومی به درون خانه ها کشیده شده و پلیس باید در چارچوب قانون و با حفظ حریم های عمومی در پیشگیری از وقوع جرایم در بستر فضای مجازی قوی تر وارد شود.
7526/6993
خبرنگار : علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.