به گزارش خبرنگار ایرنا، شاهرخ یوسف زاده چابک روز چهارشنبه در مراسم مبادله تفاهمنامه بین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان و واحدهای اجرایی این دانشگاه افزود: طرح تحول سلامت از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.
وی با بیان این که طرح تحول سلامت یکی از مهمترین طرح هایی است که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اجرا شد، اظهار کرد: این طرح برکات ارزشمندی برای مردم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطر نشان کرد: با اجرای تحول سلامت هزینه های درمانی از جیب مردم کاهش یافت و این از برکات ارزشمند این طرح است.
طرح تحول نظام سلامت که از نیمه اردیبهشت ماه سال 1393 آغاز شده، طرح مهم و بزرگی است که دولت تدبیر و امید با هدف بهبود وضعیت بهداشت و درمان در کشور به اجرا در آورد.
این طرح با هدف ارتقاء کیفی و کمی خدمات درمانی، دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی درمانی بویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم و در نهایت توسعه، جذب و ماندگاری پزشک متخصص در سراسر کشور به اجرا درآمده است.
برنامه کاهش میزان پرداخت از جیب بیماران بستری، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان ها، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان ها، ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان های تابعه ، ترویح زایمان طبیعی و حمایت مالی از بیماران صعب العلاج و خاص نیازمند، هفت برنامه اصلی در طرح تحول نظام سلامت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در ادامه سخنان خود بزرگترین مشکل این دانشگاه از ابتدای سال 95 را موضوع چالش های مالی و انباشت بدهی ها عنوان و اضافه کرد: با این وجود در هیچ شرایطی از خدمات رسانی به مردم کوتاهی نکرده ایم.
وی با بیان این که دست اندرکاران در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان تمام عزم خود را برای رفع مشکلات این دانشگاه در بخش مالی جزم کردند، تصریح کرد: ماه جاری توانستیم جایزه ملی مدیریت مالی ایران را به دست آوریم که این نتیجه تلاش های انجام گرفته، است.
یوسف زاده چابک اظهار کرد: کسب این جایزه و سایر تغییرات در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان تصادفی نیست، بلکه نتیجه برنامه ریزی و اقدامات انجام شده در ماه های گذشته با همکاری دست اندرکاران و هیات رئیسه این دانشگاه است.
وی در ادامه با اشاره به استقلال مالی مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: در این شرایط سخت به تمام مجموعه در دانشگاه اعتماد شد و آن چه را که موجب قدرت و پیشبرد هدف های هیات رئیسه است را به گونه ای از خود سلب کرده و در اختیار بقیه قرار می دهد.
یوسف زاده چابک بیان داشت: روسای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان و مراکز تابعه در سخت ترین شرایط در کنار هیات رئیسه دانشگاه بوده اند و امروز با استقلال مالی این فرصت به آنها داده شده است.
بر اساس تفاهمنامه یاد شده در این مراسم، برای اولین بار در سطح کشور مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان شامل بیمارستان ها، دانشکده ها و شبکه های بهداشت در راستای مدیریت هزینه و افزایش درآمد استقلال پیدا کردند.
مدیریت کسورات، افزایش درآمد و ایجاد بستر مناسب برای ارتقاء فعالیت های حوزه سلامت از اهداف این استقلال مالی عنوان شد تا هر حوزه با برنامه راهبردی خود بتواند در راستای تحقق اهداف استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گام بردارد.
در زمان حاضر، 25 بیمارستان دولتی در گیلان فعالیت دارند، پنج بیمارستان جدید نیز در استان در دست ساخت است.
بیمارستان های آستارا و رضوانشهر در حال تحویل است، بیمارستان های شهرستان های لاهیجان، تالش و لنگرود نیز به ترتیب 88 ، 77 و 73 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
همچنین فاز دوم بیمارستان 17 شهریور رشت با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.