ناصر حسین زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : پیشرفت تمامی کشورهای موفق در عرصه اقتصادی دنیا مدیون بهره گیری از توانمندی ها و تکیه بر ظرفیت های داخلی آن کشورها بوده است و ایران نیز برای دستیابی به جایگاه ویژه خود در حوزه اقتصادی نیازمند توجه بیشتر در تولید و خرید کالای ایرانی است.
وی گفت : اگر چه بعضی از کالاهای ایرانی از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند ، ولی با خرید کالای ایرانی آن دست از تولید کنندگان محصولات کیفیت پائین برای رقابت در بازار مجبور به ارتقای کیفیت محصول خود می شوند.
حسین زاده همچنین بر ضرورت نظارت و ارتقای کیفیت کالای داخلی از سوی دستگاههای ذی ربط تاکید کرد و افزود : باید علاوه بر ارتقای کیفیت استانداردهای تولید محصولات بر روند ارائه خدمات دهی مناسب تر پس از فروش به مصرف کنندگان نیز توجه ویژه ای شود.
وی با اشاره به عرضه برخی از کالاهای ایرانی با برندهای خارجی بویژه در حوزه پوشاک، کفش و صنایع خانگی آن را برگرفته از خو گرفتن ذائقه برخی از مردم به دلیل عدم فرهنگ سازی مناسب برای خرید کالای خارجی و از سوی دیگر سوء استفاده برخی از فروشندگان برای درآمد بیشتر دانست.
این استاد دانشگاه به ورود 30 درصد کالاهای وارداتی به صورت قاچاق به کشور اشاره کرد و گفت: بیشتر کالاهای قاچاق به دلیل قیمت پائین تر فرصت رقابت کالای ایرانی را گرفته و به اقتصاد و تولید ملی ضربه می زند که باید از ورود آنها جلوگیری کرد.
وی اظهار داشت: خرید کالای ایرانی موجب حمایت از تولید کنندگان داخلی بویژه کارگاههای کوچک شده و با ارتقای کیفیت تولید داخل علاوه بر اشتغالزایی امکان صادرات و ارز آوری در آینده نزدیک برای کشور را به همراه خواهد داشت.
حسین زاده خواستار فرهنگ سازی گسترده تر برای خرید کالای ایرانی در جامعه شد و بر نقش رسانه ها در این راستا تاکید کرد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، کمپین خبری خرید کالای با کیفیت داخلی را با هدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود راه اندازی کرده است.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.