زهرا موسی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به فعالیت های استانداری کرمان به منظور ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: روح حاکم بر تمام فعالیت های اجتماعی در این استان بر مبنای ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی نهاده شده است.
وی عنوان کرد: یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی این است که جامعه را به سمتی پیش ببریم که مصرف کالای ایرانی افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه زنان در اقتصاد خانواده نقش کلیدی و مؤثری دارند و الگوی مصرف خانواده را مدیریت می‌ کنند تصریح کرد: هر قدر زنان با فرهنگ خرید کالای ایرانی آشنا باشند به همان نسبت به چرخه اقتصادی جامعه کمک می شود.
موسی پور گفت: باید نگاه بانوان را به فرهنگ مصرفی حاکم در جامعه با استفاده از پویش ها و سایر ابزار فرهنگی تغییر دهیم و آنان را تشویق به خرید کالای ایرانی کنیم.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه مصرف کالای ایرانی نباید به صورت اجباری باشد گفت: این توقع از تولیدکنندگان داخلی نیز وجود دارد که توان رقابت کالای تولیدی خود را با محصول خارجی افزایش دهند.
وی با بیان اینکه صرفه جویی موضوعی است که اگر توسط زنان مدنظر قرار گیرد تاثیر بسزایی در فرهنگ جامعه خواهد گذاشت افزود: برخی خانواده ‌های ایرانی، نیازهای کاذب بسیاری برای خود ایجاد می‌ کنند که همین موضوع منجر به پُرهزینه شدن زندگی می‌ شود در حالیکه می‌ توان با اعمال مدیریت صحیح بین هزینه و درآمد خانواده تعادل ایجاد کرد.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.