سید محمد رضا هاشمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بخشی از اقداماتی که برای پیاده کردن اقتصاد مقاومتی در کشور باید انجام شود برعهده دولت و دیگر دستگاه های اجرایی و نظارتی است اما بخش زیادیی از آن متوجه مردم است.
وی تاکید کرد: مردم می توانند با خرید کالای باکیفیت ایرانی، به رونق اقتصادی کشور خود کمک کرده و نگذارند تعداد زیادی از کارگران زحمت کش بیکار شوند.
معاون استاندار سمنان بیان کرد: خرید کالای ایرانی در اداره های دولتی شهرستان نیز مورد توجه قرار گرفته و حتی برای پذیرایی از مهمانان در نشست های گوناگون تلاش می شود از محصولات تولیدی شاهرود مانند انگور و سیب استفاده شود.
هاشمی همچنین با بیان اینکه ایام نوروز فرصت مناسبی برای آشنایی مردم کشور با محصولات و صنایع دستی مناطق مختلف فراهم می کند، افزود: برپایی نمایشگاه نوروزی در شاهرود تجربه خوبی است و نمونه کوچکی از تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی به نقش رسانه ها در تشویق مردم به خرید کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: برای فرهنگ سازی و نهادینه شدن این موضوع در بطن خانواده ها، در گام نخست رسانه ها می توانند نقش بسیار پررنگی داشته باشند.
فرماندار شاهرود یادآور شد: پویش به راه افتاده برای توجه به کالاهای ساخت دست هم وطنان، در آستانه سال نو اقدامی ارزشمند است و می تواند نوید بخش روزهای خوبی در سال پیش رو باشد.
در استان سمنان حدود یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی پروانه بهره داری دارند که تولیدکننده انواع کالای مورد نیاز مردم است.
در شهرستان شاهرود 260 واحد صنعتی وجود دارد که به خاطر مشکلات اقتصادی چند سال گذشته حدود 80 واحد برای ادامه فعالیت با کمبود نقدینگی مواجه شده بودند.
دولت تدبیرو امید برای رونق دوباره این واحدها اقدام به ارائه تسهیلات رونق تولید از طریق نام نویسی در سامانه بهین یاب نمود.
تا کنون 386 شرکت بخش کشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت این شهرستان در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات رونق تولید نام نویسی کردند؛ که تا کنون به 133طرح تسهیلات پرداخت شده است.
به گفته فرماندار شاهرود ، تسهیلات پرداخت شده برای این واحدهای صنعتی و کشاورزی مبلغ 67میلیاردو 500میلیون تومان است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشاردهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.