حسن ارگی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اقتصاد مقاومتی دیدگاهی کاربردی و عملیاتی از سوی رهبر انقلاب است که با توجه به اصول زیرساختی آن می توان اقتصاد ایران را بر اساس اصول آن شکوفا کرد.
وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اقتصاد مردمی است و نیاز است مردم و دولت برای عملیاتی کردن این رویکرد ارزشمند گام بردارند ، خاطرنشان کرد: قبل از آنکه مردم را به خرید کالای ایرانی سوق داد باید به کیفیت محصولات تولیدی توجه داشت و این امر یکی از نیازهای توجه دادن مردم به کالاهای ساخت ایران است.
فرماندارمهدیشهر با بیان اینکه خرید کالای ایرانی در افزایش اشتغال و کاهش نرخ رکود اقتصادی در کشور موثر است، گفت: همه مردم اگر در آستانه عید نوروز تنها خرید یک کالای ایرانی را در برنامه قرار دهند، اقتصاد ایران به شکوفایی می رسد.
ارگی تصریح کرد: خرید کالای ایرانی از رویکرد مهمی است که ازچند سال گذشته در فرمانداری مهدیشهر به وجود آمده است و دستگاه های اجرایی این شهرستان برای رفع نیازهای خود موظف به خرید کالای ساخت ایران هستند.
وی با تاکید بر اینکه از شعارگویی در رابطه با اقتصاد ملی باید دوری کرد و با ارایه تسهیلات رونق تولید و کیفیت بخشی می‌توان برای کالاهای تولیدی در افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در استان تلاش کرد، افزود: زیرساخت لازم برای خرید کالای ایرانی تاحدودی در چندسال گذشته در استان سمنان فراهم شده است و برای توجه بیش از پیش مردم به کالاهای ایرانی، فرهنگ سازی از مهم ترین برنامه ها است.
ارگی اضافه کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات در روزهای مانده به آغاز سال جدید می توانند در فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی نقش آفرینی کنند و با تبلیغ اهمیت خرید کالای ایرانی در شبکه های مجازی، می توان گامی اساسی در افزایش رونق اقتصادی در استان سمنان برداشت.
فرماندار مهدیشهر ادامه داد: منابع طبیعی و مواد معدنی سرشاری در استان سمنان وجود دارد که می توان با افزایش واحد های تولیدی در کاهش نرخ بیکاری نقش آفرینی کرد.
یکی از تاکیدات رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد که در طول سالیان گذشته بارها توسط ایشان مطرح شده است، مصرف کالای داخلی است، با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی‌ برای اصلاح الگوی مصرف، این موضوع اهمیت دوچندانی پیدا کرده و یکی از ابعاد مشارکت عمومی در پیشرفت اقتصادی مصرف کالای داخلی در نظر گرفته شده است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.