سعید علی الموسوی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: برای راه اندازی واحد تولیدی کیک و کلوچه و توسعه واحد تولیدی برش کاری فلزات، 15 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات از سوی دولت منظور شده بود و هفت میلیارد و 100 میلیون ریال در سال جاری توسط آن واحدها جذب و باقیمانده اعتبار نیز در سال آینده پرداخت خواهد شد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 15 واحد تولیدی در شهرک صنعتی آستارا فعال، 10 واحد راکد و 11 واحد در حال ساخت است.
وی ساخت ورقه های پلاستو فوم، پالت چوبی، تیرچه بلوک و پرده کرکره ای را از تولیدات واحدهای فعال شهرک صنعتی آستارا نام برد و ادامه داد: در این شهرک، برای 70 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.
شهرک صنعتی آستارا در سال 1387 در روستای کوهپایه ای هودول بخش مرکزی این شهرستان و در زمینی به مساحت 20 هکتار راه اندازی شد و دارای امکانات زیرساختی سامانه جمع آوری و هدایت آب های سطحی، خطوط 20 کیلو ولت برق، شبکه روشنایی داخلی، گاز و سامانه جمع آوری فاضلاب است.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا، 225 نفر از اقشار مختلف مردم این شهرستان در قالب کاروان راهیان نور به منظور تجدید میثاق با شهدا به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.
فرماندار آستارا در حاشیه اعزام کاروان راهیان نور در سپاه ناحیه این شهرستان گفت: اردوی راهیان نور از اردوهای مهم سیاحتی و زیارتی در کشور است و ارزش های درک شده در سفر راهیان نور بایستی در جامعه بازگو شود.
یونس رنجکش افزود: ارزش های دفاع مقدس سرمایه های اجتماعی ما هستند و حراست و حفاظت از این سرمایه ها وظیفه عمومی است.
فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز در این آئین گفت: 174 مرد و 51 زن عضو بسیج اقشار و محلات آستارا در قالب چهار دستگاه اتوبوس و دو دستگاه سواری، عازم این سفر مقدس و معنوی شدند.
سرهنگ جهانبخش آرمان اضافه کرد: مدت زمان این اردو پنج روز است و بازدید از مناطق عملیاتی شلمچه، هویزه، طلائیه و اروندرود جزو برنامه های این کاروان خواهد بود و در طول این اردو مسابقات فرهنگی نیز برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در سال جاری پنج کاروان دانش آموزی و سه کاروان بسیج محلات آستارا به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شده است.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.