کیوان وفایی سی سختی روز سه‌شنبه به ایرنا گفت: در سال جاری 13 مجوز احداث مولد مقیاس کوچک برق با تولید تقریبی 50 مگاوات برق در این استان صادر شده است.
وی اعتبار اولیه برای احداث این مولدها را هزار میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار داشت: از این میزان اعتبار، 70 درصد به‌صورت تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذار پرداخت می‌شود.
رئیس گروه بازار برق شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: متقاضیان احداث مولدهای مقیاس کوچک برق برای سراسر استان درخواست احداث داده‌اند و از این تعداد نیز سه پروانه احداث صادر شده است.
وفایی سی سختی از انعقاد قرارداد 2 متقاضی دیگر با شرکت توانیر برای احداث مولد مقیاس کوچک برق در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و خاطرنشان کرد: موافقت‌نامه اولیه هشت متقاضی دیگر هم صادر شده است.
وی گفت:‌ برای احداث هر یک مگاوات مولد مقیاس کوچک حدود 20 میلیارد ریال نیاز است که 70 درصد آن معادل 14 میلیارد ریال از طریق تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.
رئیس گروه بازار برق شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، مهم‌ترین مشکل کنونی برای احداث این مولدها را پرداخت نشدن تسهیلات بانکی عنوان و تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان آمادگی لازم برای هرگونه همکاری با متقاضیان را دارد.
وفایی سی سختی افزود: در صورت احداث 13 مولد مقیاس کوچک برق در کهگیلویه و بویراحمد، 50 مگاوات برق در این استان تولید می‌شود.
بر اساس آمار روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، 234 هزار مشترک در این استان از نعمت روشنایی برق برخوردارند.
از این تعداد 180 هزار مشترک خانگی است.
55 فیدر فشار متوسط و 12 پست فوق توزیع در کهگیلویه و بویراحمد برق مشترکان را در این استان تأمین می‌کند.
طول فیدرهای فشار متوسط و فشار ضعیف استان به ترتیب چهار هزار و 832 و سه هزار و 445 کیلومتر است..
استان کهگیلویه و بویراحمد تنها یک نیروگاه برق 15 مگاواتی دارد.
ساخت چهار نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد است.
خبرنگار: مسعود علیزاده ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
1662/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.