به گزارش خبرنگار ایرنا حجت شعبان پور روز یکشنبه در بازدید از پل ریلی آستارا-آستارا افزود: این بازدید پیرو دستور ویژه استاندار گیلان به منظور تسریع در اجرای طرح راه آهن آستارا صورت گرفت.
وی اضافه کرد: به تازگی مشکلی در تامین سوخت خودروهای مورد استفاده در طرح راه آهن و تامین مصالح مورد نیاز آن پیش آمده بود که با حضور مدیران مرتبط استانی، بررسی و رفع شد.
شعبان پور بیان کرد: در محور آستارا-آقچای دو محل به عنوان معدن تامین مصالح مورد نیاز طرح تعریف و کار برداشت مصالح از یکی از آنها آغاز شد، تا این طرح مهم ملی بدون هیچ مشکلی، مراحل پیشرفت را طی کند.
شعبان پور اظهار کرد: در روزهای آینده، هم زمان با سفر رئیس جمهوری آذربایجان به تهران، فاز نخست خط ریلی آستارا-آستارا به بهره برداری خواهد رسید و بخش مربوط به بارانداز این طرح در شهرستان آستارا نیز در سه فاز 10، 35 و 62 هکتاری به سرعت در حال اجراست.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال جاری به منظور توسعه همکاری های اقتصادی به ایجاد ارتباط ریلی بین دو کشور متعهد شده بودند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد دو و نیم کیلومتر و بارانداز مربوطه در آستارای ایران اجرا می شود و این طرح به عنوان دروازه اقتصادی ایران و اوراسیا خواهد بود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.