وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: هدف دو کشور ایران و آذربایجان گسترش همکاری‌های غیرنفتی است و در همین راستا دو کشور به کاهش وابستگی اقتصاد به نفت اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، شاهین مصطفی‌یف در همایش تجاری ایران و آذربایجان در سرعین با بیان اینکه مراودات جمهوری آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران در حال افزایش است، گفت: در همین راستا هشتمین دیدار روسای جمهور دو کشور نیز روزهای آتی در تهران انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در همایش امروز، سرمایه‌گذاران و تجار بزرگ دو کشور حضور دارند، افزود: طی ماه‌های گذشته نیز نشستی با حضور استاندار اردبیل در آذربایجان داشتیم که در پی آن نشست، در کمترین زمان ممکن در استان اردبیل حضور یافتیم.

شاهین مصطفی‌یف تصریح کرد: این ارتباطات نشانگر این است که اتفاقات بزرگی میان دو کشور در حال رخ دادن است و تلاش می‌کنیم همکاری‌های میان دو کشور افزایش یابد.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان با بیان اینکه واقع شدن مقبره شاه اسماعیل خطایی در اردبیل برای ما بسیار ارزشمند است، تاکید کرد: وقتی می‌بینیم اردبیل به گذشته خود توجه می‌کند، ما نیز خوشحال شده و فخر می‌کنیم.

رئیس آذری کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با بیان اینکه مراودات تجاری ما نسبت به پانزده سال گذشته 70 درصد افزایش یافته است، افزود: هدف دو کشور ایران و آذربایجان گسترش همکاری‌های غیرنفتی است و در همین راستا دو کشور به کاهش وابستگی اقتصاد به نفت اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

وی ضمن دعوت از کارفرمایان ایرانی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی در جمهوری آذربایجان، افزود: می‌توانیم در زمینه‌های مختلفی از جمله داروسازی و غیره همکاری داشته باشیم و این همکاری‌ها را گسترش دهیم.

شاهین مصطفی‌یف با بیان اینکه کارفرمایان جمهوری آذربایجان نیز تمایل به احداث کارخانجات مختلف در جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: کارفرمایان ما می‌خواهند همکاری‌های خود را با ایران گسترش دهند و در همین راستا هر دو دولت حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا جایی که لازم باشد دیدارها و مذاکرات بسیاری با رئیس ایرانی کمیسیون انجام می‌دهیم تا شرایط لازم فراهم شود، افزود: در زمینه انرژی نیز می‌توانیم کارهای بسیار بزرگی انجام دهیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.