محمود میر نبی لی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه 136 هزار و 447 تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است.
وی بیان کرد: در این مدت 71 فروند کشتی در بندر آستارا تخلیه و 69 فروند کشتی نیز بارگیری و 26 هزار و 514 تن کالا صادر و 109 هزار و 933 تن کالا وارد شده است.
وی با اشاره به اینکه در این مدت تعداد کشتی های پهلو گرفته در بندر آستارا نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود سه درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود 12 درصد کاهش داشته است.
میرنبی لی با اشاره به اینکه بندر آستارا با دارا بودن دو پست اسکله در مدت زمان کوتاه فعالیت خود توانسته است به یک بندر مجهز و فعال تبدیل شود، ادامه داد: انواع چوب، تخته ام دی اف، کربنات کلسیم، سیمان، کاشی و سرامیک، گچ ساختمانی، رول آهن، شمش آهن، انواع پلی اتیلن و سنگ گرانیت مهمترین کالاهای جابجا شده در این بندر محسوب می شوند.
بندر چند منظوره آستارا به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور بر اساس اعلام کارشناسان حوزه حمل و نقل، نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر و حلقه اتصال تجارت و ترانزیت کالا بین سه قاره آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های دو هزار و 500 تنی پیش بینی شده و پس از تکمیل، ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.
این واحد بندری در استان گیلان برای تخلیه و بارگیری سالیانه سه میلیون و 500 هزار تن کالا پیش بینی و طراحی شده و یک میلیون و 500 هزار تن آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی مربوط خواهد بود و دو میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص می یابد.
مساحت بندر آستارا 60 هکتار است و در سال گذشته با پهلوگیری 105 فروند کشتی، 197 هزار و 671 تن کالا در آن تخلیه و بارگیری شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی** انتشار نصراله ابراهیمی
7106 / 7124/6070

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.