به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی اسلامی نژاد در همایش یک روزه مسئولان ستادهای نمازجمعه استان گیلان در سالن کوثر فرمانداری تالش افزود: فلسفه اصلی برگزاری جلسه های ستاد نماز جمعه در مناطق مختلف استان گیلان تبادل تجربیات است و نماز جمعه از حیث مادی و معنوی برکات فراوانی برای مسلمانان دارد.
وی با اشاره به پیام‌های مختلف نماز جمعه اظهار کرد: مهم‌ترین پیام نماز جمعه رعایت تقوای الهی است و این آئین عبادی سیاسی به عنوان مظهر قدرت اسلام و نمونه کامل اخوت اسلامی، وحدت و تعاون را در جامعه تحکیم می بخشد و همگان را به ورع و پاکدامنی توصیه می کند.
وی بیان کرد: نماز جمعه همان حج ابراهیمی است که قدرت‌های باطل را نفی می‌کند و همان حجی است که امام راحل مسلمانان را به انجام آن توصیه می‌کرد.
حجت الاسلام حسین انصاری امام جمعه تالش نیز در این آئین گفت: کارهای ما در ستاد های نماز جمعه باید رنگ خدایی داشته باشد و تبلیغ دین را در سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.
وی افزود: ائمه جمعه باید مسائل جامعه را بیان و با طرح آن مسئولان را در برطرف کردن مشکلات مردم یاری کنند.
علی فتح الهی فرماندار تالش نیز در این همایش گفت: در شهرستان تالش، سه ستاد نماز جمعه مستقر و فعال است و روند تشکیل چهارمین ستاد نمازجمعه در بخش کرگانرود این شهرستان آغاز شده است.
شهرستان تالش با بیش از 190 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: سیدجلال سیدمحمدی **انتشار : نصراله ابراهیمی
7106 / 7124/6070

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.