فرماندار بندرانزلی با اشاره به محرومیت کشاورزان این شهرستان از تأمین آب، گفت: علیرغم جلساتی که برگزار شده ولی به دلیل نبود ماشین‌آلات باز کماکان نمی‌توانیم از این مواهب به عنوان منبع آبی برای شهرستان استفاده کنیم.

فرماندار بندرانزلی گفت: علیرغم همه پیگیری های صورت گرفته تأمین آب کشاورزی همچنان در سطر اول سرفصل محرومیت‌های شهرستان خودنمایی می کند.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، اسماعیل میرغضنفری در جلسه شورای آب و کشاورزی شهرستان بندرانزلی، با اشاره به اینکه آب کشاورزی هنوز هم در سطر اول سرفصل محرومیت های شهرستان خودنمایی می‌کند، اظهار کرد: ۵۰۰۰ هکتار اراضی شالیکاری در شهرستان انزلی وجود دارد که تقریبا ۵۰ درصد از چاه و مابقی از مسیر آبیاری جدید تامین آب می شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که در سطح شهرستان وجود دارد، افزود: انزلی در انتهای شبکه آبیاری قرار دارد و این مسئله، هدررفت آب در این مسیر را زیاد می کند؛ همچنین یکی دیگر از معضلات در سطح شهرستان بهره‌برداری از چاه هایی است که اکثرا به واسطه مشکلاتی که در ایستگاه پمپاژ دارند نمی‌توانند وظیفه آبرسانی را به درستی انجام دهند که به ویژه در محدوده غرب شهرستان علیرغم چاه های حفر شده مشکلاتی داریم.

میرغضنفری با بیان اینکه عدم اجرای لایروبی انهار، رودخانه‌ها و بخشی از تالاب که به عنوان یکی از منابع آبی شهرستان به ویژه در حوزه غرب شهرستان می تواند مورد استفاده قرار می گیرد یکی دیگر از دغدغه هاست، تصریح کرد: علیرغم جلساتی که برگزار شده ولی به دلیل نبود ماشین‌آلات باز کماکان نمی‌توانیم از این مواهب به عنوان منبع آبی برای شهرستان استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با تاکید بر اینکه آبگرفتگی ها در ابتدای فصل کشاورزی به ویژه در فصل خزانه برنج باعث بروز مشکل برای کشاورزان می شود، گفت: به دلیل ایجاد کمربندی، شاهد گسستگی مسیر برای رودخانه های قرار گرفته در این محل هستیم که با لایروبی به موقع و نصب دریچه ها می توانستیم بخشی از مشکلات را در این زمینه مرتفع کرده و آب مورد نیاز را برای کشاورزان در این محدوده تامین کنیم.

میرغضنفری تاکید کرد: در مواردی احساس می‌شود نیاز به اعتبار نیست، بلکه ورود به موقع دستگاه‌های متولی می‌تواند باعث رفع دغدغه در آن حوزه شود.

وی افزود: با همه دغدغه و کمبود اعتبارات در کمیته برنامه‌ریزی سال گذشته بالغ بر پنج میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار برای سرفصل‌های پیش‌بینی شده در جهاد کشاورزی، حوزه آب و برق شهرستان در نظر گرفته شد و در این حوزه از آن استفاده کردیم.

فرماندار شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: از یک طرف کشاورز با حداقل امکانات می‌خواهد کار انجام دهد و از طرف دیگر سیاست‌های حاکمیت مبنی بر ایجاد شرایطی است که مردم از روستا مهاجرت نکنند لذا باید تلاش کنیم تا حداقل خواسته های روستاییان را فراهم کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.