استاندار گیلان تأکید کرد: این استان در هفته نیازمند حداقل یک میلیون عدد ماسک سه لایحه جراحی است

استاندار گیلان با اشاره به اینکه این استان در هفته نیازمند حداقل یک میلیون عدد ماسک سه لایحه جراحی است، بر ضرورت نظارت درست در توزیع اقلام برای دسترسی آسان مردم تأکید کرد.

به گزارش جماران، ارسلان زارع در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گیلان با تأکید بر اینکه همچنان برای کنترل کرونا نیازمند استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی هستیم، اظهار کرد: دستور العمل ممنوعیت برگزاری تجمعات به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

وی در ادامه به توان و ظرفیت تولید اقلام بهداشتی در استان گیلان به ویژه ماسک اشاره کرد و افزود: باید با افزایش تولید این اقلام دسترسی به آن را برای شهروندان تسهیل کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در هفته گذشته ۶۲۰ هزار ماسک برای توزیع به داروخانه‌ها تحویل شده است، گفت: نیاز هفتگی استان گیلان حداقل یک میلیون عدد ماسک سه لایه است که باید اقدامات لازم برای تأمین آن در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت نظارت مستمر بر نحوه توزیع اقلام بهداشتی به ویژه ماسک در استان، تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان مهار و کنترل کامل ویروس کرونا مشخص نیز شهروندان باید سبک زندگی خود را تغییر داده و با شرایط امروز جامعه سازگار کنند.

زارع با اشاره به اینکه تمام مناسبات اجتماعی و برنامه‌های زندگی باید متناسب با شرایط این بیماری تنظیم شود، ادامه داد: در هفته‌های آینده شاهد برگزاری کنکور سراسری خواهیم بود که در این زمینه برای حفظ سلامت جوانان تمهیدات لازم اندیشیده شود تا دغدغه خانواده از حضور فرزندانشان در جلسه آزمون رفع شود.

مراسم عرفه و عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

وی همچنین به فرارسیدن ماه ذیحجه و روز عرفه نیز اشاره و با بیان اینکه مراسم معنوی دعای عرفه در پایان هفته جاری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در فضاهای باز یا بسته برگزار خواهد شد.

استاندار گیلان به دستور العمل امروز ستاد مبارزه با کرونا در زمینه برگزاری مراسم‌های ماه محرم در پنج روز پایانی دهه اول محرم اشاره و اظهار کرد: بر اساس این دستور العمل این مراسم‌ها به مدت دو ساعت انجام می‌گیرد.

وی تأکید کرد: بانیان برگزاری این مراسم، هیأت‌های امنای مساجد، هیأت‌ها مذهبی و حسینیه‌ها باید نکات و دستور العمل ابلاغی را به درستی رعایت کنند.

زارع ادامه داد: کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی، کارگروهی ذیل ستاد استانی بر حسن اجرای پروتکل‌ها و دستور العمل های بهداشتی در حین برگزاری مراسم‌های محرم در استان گیلان با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی نظارت خواهد داشت.

وی به پوشش زنده مراسم‌های ایام عزاداری دهه اول محرم توسط شبکه‌های ملی و استانی به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره و تصریح کرد: توزیع نذورات نیز با ضرورت حفظ سلامت مردم بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا انجام خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.