رییس کمیسیون اقلام بهداشتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خراسان شمالی امروز(یکشنبه 15 تیرماه) وعده داد: بازار این استان تا دو روز آینده از ماسک اشباع می شود.

رییس کمیسیون اقلام بهداشتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خراسان شمالی گفت: اگر چه از ۱۰ روز پیش شاهد کمبود ماسک در استان هستیم اما تا ۲ روز آینده بازار استان از این کالای بهداشتی اشباع می‌شود.

به گزارش جماران، امین کلاته اظهار داشت: بروز برخی مشکلات مقطعی در مسیر تولید و کاهش تولید و عرضه ماسک در خراسان شمالی موجب شده تا دسترسی شهروندان به این کالا با سختی هایی مواجه شود.

وی با اشاره به کاهش ظرفیت تولید یکی از کارگاه های تولید ماسک در خراسان شمالی، افزود: یکی دیگر از کارخانه ها در زمینه تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شده و دستگاه تولید ماسک کارخانه دیگری نیز دچار نقص شده است و همین عوامل موجب کاهش تولید ماسک و به تبع آن کاهش این کالا در بازار خراسان شمالی شده است.   

وی اظهار داشت: از امروز اقداماتی ضربتی برای افزایش تولید و تامین بازار ماسک آغاز شده است و تا ۲ روز آینده بازار دوباره به حالت اشباع می رسد.

رییس کمیسیون اقلام بهداشتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خراسان شمالی افزود: ۲۰۰ هزار عدد ماسک نیز که در کارگاه های استان تولید شده و در انبارها مانده بود، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی ضدعفونی شده و وارد بازار استان می شود.  

کلاته افزود: با توجه به دستور ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از امروز باید هیچ شهروندی بدون ماسک از خانه خارج نشود و به همین دلیل برای مدیریت بازار و کاهش التهاب ماسک با قیمت ۱۱ هزار ریال برای مصرف کننده و ۱۴ هزار ریال برای دستگاه ها آماده توزیع شده است که از امروز مقدمات توزیع ۴۰ هزار ماسک در داروخانه ها و مراکز فروش لوازم بهداشتی و فروشگاه های بزرگ فراهم می شود.

وی افزود: ماسک هایی نیز که با عنوان خارجی در داروخانه ها توزیع می شود نباید با بهایی بالاتر از ۳۵ هزار ریال فروخته شود و فروش آن با قیمت بیشتر تخلف محسوب می شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.