مدیر کل فرودگاه گیلان امروز (چهارشنبه 18 تیرماه) اعلام کرد: استفاده از ماسک در فرودگاه های این استان اجباری است.

فرودگاه گیلان در راستای اهتمام به سلامت مسافران علاوه بر تجهیز به دوربین حرارتی، استفاده از ماسک را اجباری اعلام کرد.  

به گزارش جماران، غلامرضا کریم آقاییضمن تشریح اقدامات پیشگیرانه درخصوص شیوع ویروس کرونا گفت : به منظور پایش سلامت و بهداشت کارکنان و مسافران دوربین حرارتی در ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه سردار جنگل رشت نصب شد.

 وی عنوان کرد : یکی از راه های موثر در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا استفاده از ماسک است لذا استفاده از آن توسط مسافران در محیط ترمینال ها، اتوبوس و هواپیما اجباری است.

وی در ارتباط با نصب دوربین های حرارتی توضیح داد: این دوربین که به منظور تب سنجی دقیق و تسریع در پایش سلامت نصب شده است از طریق ارسال سیگنال قادر به تشخیص میزان حرارت بدن انسان است تا مسافران در ترمینال پروازهای داخلی با حداقل خطر در خصوص ابتلا به ویروس کرونا مواجه باشند.

وی اظهار داشت: پیشگیری از مواجهه حضوری و چهره به چهره برای سنجش سلامت افراد از جمله مزیت های کاربردی این دوربین است؛ این اداره کل به‌منظور حفظ بهداشت و سلامت عموم کارکنان و مسافران اقدامات پیشگیرانه‌ای را در قالب فعالیت‌های متعدد درون و برون سازمانی در دستور کار قرار داده است.

وی، تشکیل کمیته بهداشت و سلامت در فرودگاه سردار جنگل رشت، نصب بنرهای اطلاع رسانی و نمایش پیام های بهداشتی، الزام به پوشش ماسک در ورود به ساختمان اداری، غربالگری و تب سنجی مسافران ورودی و خروجی توسط نیروهای هلال احمر و اورژانس فرودگاه، ضدعفونی و میکروب زدایی ترمینال ها و اماکن و تجهیزات مستقر در ترمینال ها قبل و بعد از هر پرواز، ضد عفونی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه، تاکید بر فاصله گذاری اجتماعی، ضد عفونی بار مسافران، نظارت بر اقدامات ضدعفونی، شرکت های هندلینگ، بسته شدن اتاق مادر و کودک، اتاق سیگار و آبسردکن ها، تقدیر از غرفه دارانی که اصول پیشگیری از کرونا را رعایت نمودند را از جمله اقدامات مقابله با ویروس کرونا و فعالیت های پیشگیرانه و مستمر این فرودگاه ذکر کرد.

کریم آقایی تاکید کرد: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، ورود به ترمینال پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت بدون ماسک  ممنوع است؛ لذا از مسافران، پرسنل و مشایعت کنندگان درخواست می کنیم قبل از ورود به ترمینال نسبت به استفاده از ماسک اقدام نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.