فرماندار آستارا گفت: گردشگری آستارا ظرفیتی در راستای اقتصاد بدون ‌نفت است.

فرماندار آستارا گردشگری این شهرستان را ظرفیتی در راستای اقتصاد بدون نفت دانست و گفت:ایجاد اشتغال از مزیت های طرح های بوم گردی و گردشگری است.

به گزارش جماران، حسن رستم زاد گفت: این شهرستان با جاذبه های گردشگری از جمله آبشار لاتون به عنوان بلندترین آبشار ایران، پارک جنگلی بی بی یانلو به عنوان بزرگترین پارک جنگلی کشور، تالاب استیل و گردنه زیبا و منحصر به فرد حیران با گیاهان دارویی، یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر دایران است.

وی افزود: احیا و بهره وری فرصت ها و ظرفیت های گردشگری باید در اولویت اداره میراث فرهنگی و گردشگری آستارا باشد و ایجاد اشتغال پایدار و کاهش وابستگی اقتصاد به صادرات نفتی را هدفگذاری کند.

وی ادامه داد: نظام اسلامی به اقتصاد بدون نفت تمرکز و تاکید دارد و شهرستان مرزی آستارا می تواند در این راستا در جذب گردشگران خارجی نیز سهم قابل توجهی داشته باشد.

فرماندار آستارا بیان کرد: ایجاد اشتغال از مزیت های طرح های بوم گردی و گردشگری است و با توجه به نام گذاری سال ۹۹ به جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید تدابیر لازم جهت جهش در حوزه گردشگری از سوی متولیان امر به ویژه کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان و استان اندیشیده شود.

رستم زاد اظهار کرد: ایران از نظر جاذبه های گردشگری از غنی ترین کشورها و از حیث قدمت، تمدن و میراث فرهنگی جزو ۱۰ کشور اول در این حوزه به شمار می آید و بخش عظیم میراث فرهنگی ما را متون و آثار علمی گذشتگان تشکیل می دهد و با انتقال آنها به نسل های آینده، می توان نقش عظیمی در تعلیم و رشد فرهنگ مادی و معنوی جامعه ایفا کرد.
او ادامه داد: میراث فرهنگی آداب و رسوم گذشتگان یک منطقه و کشور را بازگو می کند و انسان با شناخت آیین ها و رفتارهای فرهنگی و اجتماعی جامعه با سرمایه یک کشور آشنا می شود و این ارزش های کهن در گذر زمان دست به دست شده و در اختیار ما قرار گرفته است.

وی افزود: اگر میراث فرهنگی ارزشمند نبود، به یقین طی سال ها و قرون متمادی از بین می رفت؛ بنابر این، این آثار برای همه نسل ها ارزشمند بوده و انسان ها آن را برای آیندگان نگهداری کرده اند.

۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد هفته میراث فرهنگی است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و جاذبه های طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.