حمید رضا آذر پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشته شدن محدودیت های تردد ورود گردشگران به  استان را افزایش می دهد؛ در صورت  ادامه بسته بودن مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری، افزایش فعالیت مراکز اقامتی غیرمجاز با چالش جدی‌تری در پیشگیری و کنترل کرونا در استان مواجه خواهیم بود.
وی اظهار داشت: بازگشایی واحدهای اقامتی و مسافر کاشانه ها با رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند همچون واحدها و خدمات دیگر از قبیل ناوگان حمل و نقل عمومی از خسارت بیشتر به این صنف جلوگیری می کند ضمن آنکه بر این نظارت ها دقیق است اما در فعالیت  بخش های غیر مجازی این کنترل ها و موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی قابل ارزیابی نیست.
وی خاطر نشان کرد: با ظرفیت‌های حوزه بهداشت و درمان و با نظارت‌های دقیق اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان دستگاه متولی و کمک جامعه گردشگری در راستای پروتکل‌های صادر شده از سوی ستاد مرکزی مقابله با کرونا می‌توانیم همانند سایر استانها و البته سایر اصناف استان گیلان نسبت به بازگشایی تاسیسات گردشگری اقدام کنیم.
آذرپور افزود: پیگیری جبران خسارت کرونا به بخش گردشگری این استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد و این پیگیریاز طریق  ارائه و اعطای تسهیلات حمایتی و ارزان قیمت برای جبران خسارت‌ها به واحدهای گردشگری است.
با توجه به اینکه در ماه‌های اسفند و فروردین اوج فعالیت مراکز گردشگری برای جذب گردشگران خارجی و داخلی بود، با شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن مراکز و تأسیسات گردشگری به دلیل قطع زنجیره انتقال آن، آسیب‌های مالی زیادی به این بخش وارد شده است.
استان گیلان دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.