نسرین غزنوی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر قطع درختان جنگلی و قاچاق چوب آلات، در ارتفاعات کوهستانی و صعب العبور مشرف به مرز استان اردبیل صورت می گیرد و ماموران منابع طبیعی طی گشت های مستمر، برخی متخلفان را دستگیر و چوب آلات و احشام آنها را توقیف می کنند.

وی افزود: با وجود استقرار پاسگاه جنگلبانی در ارتفاعات آسپینه حد فاصل استان های گیلان و اردبیل، متاسفانه افراد سودجو به دلیل اطلاع از نبود مامور ثابت در پاسگاه، به تخلفات خود ادامه می دهند.

وی بیان کرد: برای دیدبانی کامل مناطق جنگلی مرتفع، به سیستم مانیتورینگ و دوربین های متعدد نیاز است و در صورت تامین اعتبار لازم، نسبت به تامین و نصب آنها اقدام خواهیم کرد.

غزنوی گفت: اغلب قاچاقچی های چوب آلات جنگلی دستگیر شده در آستارا، مربوط به محدوده روستای سوهای استان اردبیل هستند و متاسفانه افراد بومی نیز در قلع و قمع درختان جنگلی با آنها همکاری می کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا ادامه داد: توقیف چوب آلات و خودروها یا احشام حمل آنها و جریمه متخلفان، بازدارنده نیست و باید نیروی انسانی ثابت در پاسگاه آسپینه مستقر شود.

غزنوی اظهار کرد: سطح اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و علاوه بر پاسگاه آسپینه، چهار پاسگاه دیگر نیز در نواحی جنگلی و اراضی ملی این شهرستان استقرار یافته است.

۲ مامور منابع طبیعی آستارا در سال ۹۶ به علت سقوط خودروی گشت و کنترل به دره، جان خود را از دست داده و ۲ مامور دیگر نیز در درگیری با قاچاقچیان چوب مصدوم شده بودند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، دامنه رشته کوه های آسپیناس و البرز، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.