این معلم با سابقه مدرسه صائب تبریزی روستای مشند آستارا روز چهارشنبه در حاشیه کلاس درس خود گفت: به خاطر دانش آموزان و بنا بر احساس تکلیف، مسیر ۳۰ کیلومتری مرکز شهر تا مشند را هر روز با خودروی شخصی طی می کنم.

وی افزود: فاصله گذاری اجتماعی در کلاس درس رعایت می شود و دانش آموزان از ماسک و دستکش استفاده می کنند و خوشبختانه هیچ دانش آموزی به بیماری کرونا مبتلا نشده است.

وی اظهار کرد: ۵۹ دانش آموز پایه های ابتدایی این مدرسه از فروردین ماه در دل طبیعت یا در خانه های خود آموزش می بینند تا به دلیل دسترسی نداشتن به اینترنت و شبکه شاد، از درس عقب نمانند.

نگار حبیب پی دانش آموز پایه سوم این مدرسه گفت: در زمان گسترش بیماری کرونا دانش آموزان نگران تحصیل بودند اما با تلاش معلمان وظیفه شناسی مانند آقای گرامی پور، تدریس در این روستا تعطیل نشد.

امیر مهدی دادگر دانش آموز پایه چهارم این مدرسه نیز بیان کرد: از مسئولان انتظار داریم شبکه اینترنت را در روستای مشند راه اندازی و راه تنها مدرسه این روستا را بهسازی کنند.

 مدیر آمورش و پرورش آستارا هم گفت: ۳۰۳ دانش‌آموز ۲۱ مدرسه روستایی به دلیل محرومیت از شبکه اینترنت، در ایام خانه‌نشینی برای پیشگیری از بیماری کرونا از آموزش چهره به چهره با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بهره‌مند می شوند.

سجاد موسوی اظهار کرد: درسنامه خودآموز و فیلم‌های آموزشی قابل‌ استفاده در دستگاه‌های نمایشی نیز توسط مدیر، آموزگاران و راهبران آموزشی در اختیار دانش‌آموزان مناطق محروم قرار می‌ گیرد.

موسوی گفت: فراهم کردن فرصت برابر آموزشی برای دانش‌آموزان، به اقتضای شرایط و موقعیت آنها و توسعه سواد رسانه ‌ای از مهم‌ترین هدف های آموزش در مناطق فاقد اینترنت است.

پیش از شیوع بیماری کرونا ۱۸ هزار دانش آموز در ۱۶۰ مدرسه آستارا به تعطیل علم مشغول بودند؛ ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۲۰۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده و اجتماعات مردمی، مساجد و منابر و مدارس و دانشگاه ها را تعطیل کرده است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.