حجت الاسلام حسینعلی رضازاده روز جمعه در بازدید از هیات خیمه گاه حضرت ابوالفضل (ع) آستارا گفت: ۳۵ نفر از اعضای هیات های مذهبی با ۲ دستگاه خودرو، ۱۷ دستگاه سمپاش و ۲ هزار لیتر محلول ضدعفونی معابر و خودپردازها را شبانه گندزدایی می کنند.

مسئول هیات خیمه گاه حضرت ابوالفضل (ع) نیز اظهار کرد: هر شب با مشارکت خیران به تامین دستمال کاغذی و نایلکس برای ۵۷ دستگاه خودپرداز اقدام می شود و این طرح از ششم اسفندماه آغاز شده و تا ریشه کنی بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

بهبود مجرد آزاد ادامه داد: هفته گذشته با همکاری سپاه، شهرداری و شورای اسلامی شهر چهار هزار عدد ماسک به شهروندان توزیع کردیم و هیات های مذهبی به نقش اجتماعی خود در ارتقای سلامت جامعه عمل می کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۲۰۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

 بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و بیش از ۲۰۰ هیات مذهبی در آن فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.