فرمانده سپاه آستارا روز یکشنبه در تجلیل از این بانوی معلم در منزل او گفت: تعهد و وظیفه شناسی معلمان در تمام برهه ها ثابت شده و این شهرستان به لحاظ فرهنگی از اهمیت برخوردار است.

سرهنگ جهانبخش آرمان افزود: معلمان در تعلیم و تربیت نسل جوان نقش اساسی دارند و به همین دلیل جامعه و کشور مدیون این قشر زحمتکش است.

 وی اظهار کرد: معلمان پیشکسوت بهترین سال های با ارزش عمر خود را صرف تربیت آینده سازان کردند و پس از پایان خدمت، همانند گنیجینه های ارزشمند در خدمت جامعه هستند.

مدیر آموزش و پرورش آستارا هم گفت: خانم صفایی علاوه بر ۳۰ سال سابقه تدریس، ۱۷ سال نیز بعد از بازنشستگی به تدریس پرداخته و از معلمان خوشنام و توانمند است.

سجاد موسوی ادامه داد: تجربه های پیشکسوتان فرهنگی می تواند روشنگر و راهنمای همه باشد و امیدوارم سازوکاری مناسب برای انتقال این تجربیات فراهم شود.

پیش از شیوع بیماری کرونا، ۱۸ هزار دانش آموز در حدود ۱۶۰ مدرسه آستارا به تحصیل علم مشغول بودند و اکنون از طریق سامانه شاد ادامه تحصیل می دهند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که این روزها نه تنها کشور ما بلکه بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر کرده، از همان روزهای نخست گیلان را هم به شدت متاثر کرد و این خطه از جمله کانون های این بحران در کشور بود که از این محل هم خسارتهای سنگینی به آن و نیز اقشار آسیب پذیر و مشاغل مختلف وارد شد.

۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت هفته معلم است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.