حسین نحوی نژاد روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان  با اشاره به تعطیلی ۴۹۷ مهد کودک در استان  بدلیل شیوع کرونا گفت: مهدهای کودک از یارانه های آموزشی برخوردار نیستند،  از این رو ، در چنین شرایطی  نیاز به حمایت بیش از پیش دارند.

وی با بیان اینکه مهدهای کودک با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه هستند،  تصریح کرد: به دنبال افزایش جمعیت شهرنشین طی چهار دهه اخیر و فراهم شدن زمینه سپردن کودکان به مراکز نگهداری، شاهد افزایش فراگیری آموزش در این سطح هستیم.

وی به نقش مهدهای کودک در پرورش استعدادها و توانایی های فکری کودکان اشاره و بیان کرد:  مهدهای کودک بازی محور هستند و کودکان در قالب بازی آموزش های لازم را برای فراگیری دانش دریافت می کنند.نحوی نژا د یادآور شد: بیشتر ساختمان هایی که مهدهای کودک در آن قرار دارند، استیجاریست که مدیران  این مراکز را در شرایط کنونی با مشکلات عمده ای روبرو کرده است.

نحوی نژاد، عدم تخصیص اعتبار دولتی آموزشی به مهدهای کودک را یکی از چالش ها در این بخش دانست و  گفت: راه اندازی مراکزی تحت عنوان خانه بازی، خانه دوست و پارک کودک با صدور مجوز ادارات غیر مرتبط و بدون رعایت پروتکل های آموزشی و نظارتی، هزینه های نابرابر و سنگین اجاره بها، لوازم کمک آموزشی و بهداشتی و بیمه کارکنان موجب رکود چشمگیری در فعالیت های مهدهای کودک شده است.

۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک شهری، روستایی و حاشیه شهر تحت پوشش۴۹۷مهد کودک استان  قرار دارند که ۳۶۲ مهد شهری  با پوشش ۱۱ هزار و ۳۲۸ نفری بیشتری میزان  را به خود اختصاص داده است.  همچنین ۱۱۵ روستامهد و ۲۰ مهد حاشیه شهر نیز در گیلان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.