ارسلان زارع روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان در رشت  با بیان اینکه اراده قوی در دستگاههای اجرایی برای واگذاری پروژه ها نیست، از آنان خواست تا پروژه های نیمه تمام دارای شرایط را به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی با اشاره به قانون واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی توسط دستگاه‌های اجرایی  براساس تبصره ای از قانون افزود:  گویا برخی دستگاه‌های اجرایی تعلق خاطری نسبت به این پروژه ها دارند و تصورشان اینست  که اگر دستگاه اجرایی پروژه را واگذار کرد، ضعف محسوب می شود که اینچنین نیست.

بخش حقوقی دستگاه های اجرایی فعال شود

استاندار گیلان همچنین  با اشاره به بندی از  قانون خاطر نشان کرد: باید  قانون را اجرایی کنیم و  پرداختی به شاکیان به حداقل برسد و با کمترین آسیب همراه باشد.

وی گفت : زیبنده نیست که وقتی پرونده ای از دستگاه اجرایی در محاکم قضایی و حقوقی مطرح می‌شود پیگیری  صحیح و اصولی  نداشته باشد و مستندات و استدلال‌های حقوقی لازم را جمع آوری نکند که  در نهایت محکوم و  منجر به پرداخت  از تملک دارایی استان  برای این مشکلات شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در معرفی پروژه مطالعه دقیق صورت بگیرد ، گفت: دستگاه های اجرایی باید بخش حقوقی خود را فعال کنند و کارشناسی کار آزموده و متبحر را در این حوزه به کار بگیرند.

مهد کودک ها  جزو مشاغل آسیب دیده حمایتی دولت هستند

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش ؛ به تغییر سبک زندگی  مردم اشاره و تصریح کرد:  بسیاری از خانواده‌ها  تعداد فرزندان شان کم است  و اکنون بیش از  دهه های گذشته نگهداری کودکان در مهدهای کودک  ضرورت دارد .

وی با بیان اینکه گیلان از لحاظ میانگین پوشش مهد کودک  برای کودکان زیر و بالای ۴ سال از میانگین کشوری بالاتر است ، تصریح کرد:  اما به واسطه فرهنگ مردم گیلان انتظار بیشتری می رود که کودکان زیر چهار سال در مراکزی که پروتکل های آموزشی و علمی دارند ، قرار بگیرند.

وی  با اشاره به اینکه  آمادگی کودکان آموزش دیده زیر چهار سال که به دوره پیش دبستانی یک و ۲ وارد می شوند از کودکان دیگر بیشتر است،تصریح کرد:  ۸۰ درصد کودکان با سن  ۵ سال تمام  در استان تحت پوشش آموزش های پیش دبستانی  قرار گرفته اند  ولی برای کودکان زیر پنج سال فقط پنج درصد  کودکان این آموزش ها را دیده اند.

  زارع  مهد کودک ها را از جمله مشاغل آسیب دیده در جریان شیوع کرونا خواند و گفت:  مهدهای کودک جزو ۱۱ بسته تحت پوشش دولت  برای حمایت هستند که قرار است تسهیلاتی برای آنها پرداخت  و  در مالیات و در تسهیلات آنها  استمهال شود .

وی گفت:  برای  اینکه بتوانیم  مهدکودک استاندارد داشته باشیم باید  تسهیلاتی در اختیار آنها گذاشته شود که  بتوانند ساختمان مورد نظر برای این کار را بخرند.

از فضای معنوی ماه مبارک رمضان  هر چه بیشتر بهره  بگیریم

 استاندار گیلان با اشاره به کاهش موارد ابتلا به کرونا نسبت به اسفندماه  گفت: اگرچه نیاز است تا با اجرای طرح ها و  دستورالعمل های بهداشتی و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنان فاصله اجتماعی رعایت و از اجتماعات پرهیز شود اما می‌توان از فضای معنوی و روحانی ماه مبارک رمضان به خوبی بهره جست .

وی با بیان اینکه ما هر ساله در ایام  ماه مبارک رمضان شاهد حضور باشکوه مردم در اماکن مقدس،  زیارتگاه ها و  مساجد بوده ایم افزود:  امسال با شیوه‌ای دیگر خانواده ها در منازل مراسم مذهبی خود را به صورت فردی و یا در جمع خانواده برپا می کنند .

وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی  نیز با اقداماتی  از جمله پخش آیات کلام‌الله قبل از اذان ظهر در فضای ساختمان های اداری ، توزیع جزوه های قرآنی  هر چه بیشتر  فضای  این مکان ها را  در این ماه مبارک معنوی و روحانی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.