حسن خضری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خیّران این روستاها، ۲ راس دام سنگین به ارزش بیش از ۲۵۰ میلیون تومان را خریداری کرده و برای دفع بلای کرونا بین ۸۲۰ خانوار روستاهای دریشعلی، احمدآباد، تیکانتپه، برده زرد و ینگی‌کند توزیع کردند.

وی افزود: در راستای مقابله با بیماری کرونا و پیشگیری از شیوع آن، ۱۷۰ روستای این شهرستان نیز با همکاری بخشداران و دهیاران ضدعفونی و گندزدایی شد.

وی اضافه کرد: برای اجرای این امر یک هزار لیتر آب ژاول برای ضدعفونی و گندزدایی روستاهای ۲ بخش مرکزی و سیمینه در اختیار دهیاران منطقه قرار گرفت.

بخشدار بخش مرکزی بوکان با اشاره به اینکه بیش از ۵۸ هزار نفر از جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند، افزود: برای پیشگیری و کنترل کرونا، عملیات سمپاشی و ضدعفونی با  ۳۰۰ دستگاه تراکتور انجام شد و با توجه به لزوم حفظ بهداشت عمومی، طرح سمپاشی مکان‌های عمومی برحسب ضرورت ادامه خواهد داشت.

«خضری»، ادامه داد: در اجرای این طرح مکان‌های عمومی شامل بوستان‌ها، نانوایی‌ها، وسایل بازی کودکان واقع در بوستان‌های روستایی، خودروهای حمل‌ونقل عمومی، درب منازل مسکونی و فضای مساجد ضدعفونی شد.

وی با اشاره به برگزاری چندین دوره آموزشی برای روستاییان در مقابله با شیوع بیماری کرونا توسط خانه‌های بهداشت روستایی بیان کرد: علاوه بر آموزش‌های عمومی، تاکنون تعداد زیادی از مردم روستاهای  هر ۲ بخش با همکاری شبکه بهداشت و درمان آموزش‌های لازم را به صورت چهره به چهره نیز در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا فرا گرفتند.

به گزارش ایرنا بوکان دارای ۱۷۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و سیمینه است؛ این شهرستان بعد از ارومیه دارای بیشترین تعداد افراد مبتلا به کروناست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.