یونس رنجکش عصر شنبه در کمیته تخصصی و راهبردی مهارت آموزی اشتغال کارکنان وظیفه استان در رشت افزود: استفاده بهینه از ظرفیت های پرسنل وظیفه و آماده سازی آنان برای اشتغال و کار افرین پس از اتمام دوران خدمت سربازی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است که موجب ارتقای سطح کمی وکیفی نیاز بازارهای کار خواهد شد.

وی اظهار داشت : باید تلاش کنیم تا با مهارت آموزی به کارکنان وظیفه متناسب با شرایط و نیاز بازارهای کار اشتغال و کارآفرینی را رونق دهیم و هدف گذاری ها در تربیت نیروی ماهر بازار کار باید  به طور صحیح انجام شود.
وی ادامه داد : هریک از این افراد با توجه به تجربه ،دانش و تحصیلات و نیروی جوانی که به همراه دارند؛ در صورت مهارت آموزی قادر خواهند بود در بازار کار آینده موجب تحول اساسی شوند.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان یادآور شد: براساس تفاهم نامه همکاری بین وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد تا سربازان وظیفه شاغل  در واحدهای مختلف نظامی با کسب مهارتهای موردنیاز در جامعه همزمان با  سپری نمودن دوران خدمت به عنوان نیروی کار آینده پرورش  یابند.
رنجکش اضافه کرد: در کمیته تخصصی راهبردی مهارت آموزی اشتغال کارکنان وظیفه باید تلاش کنیم متناسب با نیاز جامعه و بازار کار به مشاغل استان و ظرفیت شناسی برنامه ریزی مناسب از این فرصت استفاده کنیم.
وی ادامه داد : این مهارت آموزی علاوه بر تربیت منابع انسانی مورد نیاز بازار کار موجب تولید نشاط اجتماعی ، ایجاد اشتغال و کار آفرینی های جدید خواهد شد.
 به گفته رنجکش، با توجه به محوریت اجرای این طرح با وزارت کشور و استانداری ها باید تلاش شود ضمن نیازسنجی از وضعیت اشتغال و مشاغل موجود و بررسی نیازهای جامعه کار با همگرایی دستگاههای اجرایی استان چشم انداز مناسبی برای ایجاد فرصت های جدید کارآفرینی در استان ایجاد شود.

وی گفت: آموزش ها باید در سطوح آشنایی جامعه هدف سرباز با شرایط بازار کار و کارآفرین و همچنین برگزاری کارگاههای حرفه آموز همراه باشد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان رصد و پیگیری وضعیت نیروهای آموزش دیده و برنامه ریزی برای دریافت تسهیلات و تسریع در فرایند کارآفرینان را از دیگر برنامه های پیش بینی شده دراین طرح عنوان و تصریح کرد: سربازان وظیفه پس از پایان دوران خدمت و گذراندن آموزش های مهارتی گواهی مهارتی از مراجع رسمی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.