معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا روز دوشنبه در بندر این شهرستان گفت: در شرایط مقابله با بیماری کرونا، چهار کشتی برای تخلیه و بارگیری کالا در این بندر فعالیت می کنند و تلاش رئیس بندر و خدمه و ملوانان حوزه حمل و نقل دریایی ارزشمند است.

سامان ساسانیان اظهار کرد: هرچند تلاش ها به مقابله با کرونا معطوف شده، اما چرخ تجارت در شرایط جنگ اقتصادی در حرکت است و صادرات و واردات در مرزهای زمینی، ریلی و دریایی آستارا جریان دارد.

وی ادامه داد: بندر آستارا شبانه روزی است و با هماهنگی‌ گمرک جمهوری اسلامی ایران و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی، تاکنون مشکلی در امورات منطقه ویژه اقتصادی بندر گزارش نشده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا نیز در این آئین، میزان صادرات کالا از این بندر در سال گذشته را ۱۲۲ هزار تن و میزان واردات را حدود ۳۰ هزار تن اعلام کرد.

کیانوش امیری افزود: خوشبختانه با اعمال مراقبت ها، نظارت ها و همکاری عوامل و کارکنان کشتی ها و بندر، بیماری کرونا در میان کارکنان مشاهده نشده و امورات، با قدرت و انضباط لازم در جریان است.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تن طراحی شده است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۲۰۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.