کامبیز لقمانی مقدم روز جمعه در بازدید از واحدهای صنفی آستارا اظهار کرد: طرح فاصله‌گذاری هوشمند مبتنی بر بازگشایی بخشی از واحدهای صنفی کم‌ خطر در این شهرستان، با هماهنگی ستاد استانی مدیریت بحران کرونا از ۲۳ فروردین‌ ماه اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: شرط بازگشایی واحدهای صنفی کم‌خطر، نام نویسی در درگاه اطلاع‌ رسانی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دریافت گواهی سلامت است و باید گواهی یاد شده و بارکد مربوطه را در محل کسب نصب کنند.

لقمانی ‌مقدم ادامه داد: فعالیت آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها، اغذیه ‌فروشی‌ها، طباخی و فست ‌فودها، بازارهای روز و نمایشگاه‌ها، مجتمع ‌های آب‌ درمانی، گیم ‌نت‌ها، باشگاه‌های ورزشی و بدن ‌سازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌ خانه‌ها و چایخانه‌ها به عنوان اصناف پرخطر ممنوع است.

وی با قدردانی از همکاری واحدهای صنفی در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، بیان کرد: اصناف، کسبه و روسای اتحادیه‌های صنفی، حفظ سلامت جامعه را اولویت خود بدانند و از هیچ تلاشی در این مسیر کوتاهی نکنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

 بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و پنج هزار واحد تجاری در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و بازار ساحلی با حدود هزار و ۵۰۰ غرفه در حاشیه دریای خزر و گمرک، از مناطق اقتصادی و گردشگرپذیر این شهرستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.