یونس محمودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح پایش و غربالگری مردم این شهرستان از طریق عوامل شبکه بهداشت و درمان بصورت مراجعات حضوری و تماس های تلفنی صورت گرفته است.

وی،  مشارکت مردم این منطقه در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را خوب ارزیابی کرد و گفت : اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در این شهرستان نقش موثری در کنترل شیوع ویروس کرونا داشته است.

به گفته وی، با اجرای این طرح از ورود کلیه خودروهای غیربومی و همچنین مسافرین و گردشگران به این شهرستان جلوگیری شده،  ضمن آنکه این طرح همچنان در این منطقه ادامه دارد.

محمودی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات ستاد مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان گفت : گند زدایی و ضد عفونی معابر عمومی مناطق روستایی و شهری این شهرستان توسط شهرداری ها، دهیاران، شوراهای اسلامی و مشارکت نهادهای مردمی همچنان با جدیت ادامه دارد.

وی نقش و مشارکت اصناف این شهرستان در کنترل شیوع ویروس کرونا را نیز خوب توصیف کرد و افزود : بر اساس مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا، کلیه اصناف این شهرستان به جز مراکز بهداشتی، درمانی، داروخانه ها، نانوایی ها و اصنافی که در زمینه تامین مایحتاج ضروری مردم فعالیت دارند، تعطیل هستند.

وی با تاکید بر ضرورت قطع زنجیره انتقال و شیوع کرونا اظهار کرد : به منظور حفظ سلامت جامعه و قطع زنجیره انتقال این ویروس خطرناک از  مردم درخواست می شود تا همچنان در منازل خود بمانند.

محمودی همچنین عنوان کرد : با توجه به انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص شیوع این ویروس هم اکنون آمار بهبود یافتگان این شهرستان نسبت به تعداد مبتلایان بیشتر است که امیدواریم این روند همچنان با مشارکت مردم ادامه داشته باشد.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در تامین لوازم بهداشتی چون ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و ...در این شهرستان مشکل خاصی وجود ندارد، ضمن اینکه برخی از خیرین و نهادهای مردمی نسبت به توزیع این اقلام در بین مردم اقدام می کنند.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت در شرق استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.