به گزارش روز جمعه روابط عمومی بهزیستی گیلان، دکتر حسین نحوی نژاد افزود: شیوع ویروس کرونا موسوم به کووید ١٩ با گسترش، پراکندگی و سرعت بسیار بالا که گیلان را از استان های مقدم نفوذ در کشور قرار داده نه تنها بحرانی جهانی را رقم زد بلکه دغدغه هایی که به واسطه هراس ابتلا به کرونا برای تمامی گروه های انسانی به وجود آورده می تواند در صورت بی توجهی منجر به بروز اختلال در عملکرد روانی اجتماعی افراد شود و در نهایت کارکرد مطلوب انسان ها را با چالش مواجه کند.

 وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی با همکاری سایر استان ها سامانه خودارزیابی وضعیت روانشناختی در قالب اقدام هماهنگ برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی به آدرس corona. behzisti.ir” طراحی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: عملکرد این سامانه به گونه ای است که با غربالگری سیستماتیک افرادی که دچار استرس، اضطراب، افسردگی و سایر فشارهای روانی ناشی از هراس ابتلا به کرونا شده اند و احساس می کنند نیاز به حمایت، مشاوره و پشتیبانی روانشناختی دارند، شرایط افراد مراجعه کننده به این سامانه را بررسی و ارزیابی کرده و در مرحله بعد راهنمایی و ارجاع مناسب برای برخورداری افراد مذکور از خدمات پیش بینی شده تخصصی نظیر مراجعه به مراکز مشاوره ای و روانشناختی تخصصی اعم از حضوری و یا ارتباط تلفنی با صدای مشاوره ١٤٨٠ را به آنان ارائه می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.