سرهنگ سید مهدی نجفی پور روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: از همان روزهای نخست شیوع کرونا در استان به منظور جلوگیری از گسترش آن طی جلساتی به ریاست معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان و هماهنگی با دادستان ها اقدامات خوبی انجام شد.

وی با  اشاره به اینکه قبل از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان با دستور دستگاه قضایی و هماهنگی با اتاق اصناف برخی از واحدهای صنفی تعطیل و مابقی نیز محدودیت ساعات کاری برای آنها مشخص شد، اظهار کرد: از فعالیت برخی واحدهایی که با وجود ابلاغ مکرر، مقررات را رعایت نمی کردند نیز جلوگیری شد.

 وی تصریح کرد: بدین منظور علاوه بر نظارت های اماکن عمومی به صورت مجزا و روزانه در دو نوبت صبح و عصر گشت های مشترکی نیز با دستگاههای مرتبط  از سوم اسفند تا کنون برای مقابله با ویروس کرونا از اصناف انجام شده است.

سرهنگ نجفی پور با اشاره به ابلاغیه طرح فاصله گذار ی اجتماعی در استان تصریح کرد: با اجرای این طرح به منظور رفاه شهروندان برای تامین مایحتاج ضروری شان مقرر شد؛ فروشگاه های زنجیره ای و عرضه کنندگان مواد غذایی همچون سوپر مارکت ها،   نانوایی ها، میوه و تره بار، قصابی ها، مرغ و تخم مرغ فروشی ها و خدماتی همچون تجهیزات پزشکی و موسسات کرایه اتوموبیل  مجوز فعالیت بیش از ساعات کار در روزهای عادی را دارند

وی اضافه کرد: در صورت تمایل هم اینک به فروشگاههای زنجیره ای مجوز فعالیت شبانه روزی به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در طول روز داده می شود.

سرهنگ نجفی پور گفت: همچنین واحدهای صنفی تعمیرکاران در رسته های مختلف دارای پروانه فعالیت مجاز همچون تعمیرکاران خودرو، تعویض لاستیک، لوازم خانگی و صوتی و تصویری که مردم نیاز به خدمات آنها دارند، می توانند به صورت کشیک با هماهنگی که با اتحادیه های شان انجام می دهند و لیست کشیک این افراد را اتاق اصناف در اختیار اماکن قرار می دهد، فعالیت داشته باشند.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: از سوم اسفندماه تا کنون بیش از چهار هزار و ۲۱۶ مورد بازدیداز واحدهای صنفی در استان انجام شده که به یک هزارو  ۹۹۴  واحد صنفی از این تعداد برای عدم رعایت مقررات و ضوابط تذکر داده شده است.

وی ادامه داد: از یک هزار و ۱۲ واحد صنفی نیز تعهد عدم تکرار تخلف اخذ شده است؛ ضمن آنکه ۱۹  فقره پرونده قضایی هم برای واحدهای صنفی به اتهام احتکار تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است.

سرهنگ نجفی پور با اشاره به اینکه نظارت ها در بخش ها و روستاهای استان نیز انجام می شود، گفت: از تعداد بازدیدهای انجام شده؛ ۲۸۳ بازدید از واحدهای صنفی در بخش ها و روستاها انجام شده که ۶۷ واحد صنفی تذکر گرفتند.

وی اظهار کرد: همچنین ۱۹ واحد صنفی در بخش ها و روستاهای استان تا کنون بدلیل رعایت نکردن ضوابط مربوط به موضوع کرونا پلمب شده اند؛ ضمن آنکه بازدیدها و گشت ها همچنان به منظور مقابله با ویروس کرونا ادامه دارد و با  واحدهای صنفی متخلف با قاطعیت برخورد قانونی می شود.

کشفیات پلیس ازاحتکار و اختفای اقلام بهداشتی مقابله با کرونا در گیلان

سرهنگ نجفی پور در ادامه به کشفیات پلیس از محصولات بهداشتی در ارتباط با مقابله با کرونا اشاره و بیان کرد: طی انجام بازدیدها یک هزار و ۷۰۰ ماسک احتکار شده، ۱۶ هزار جفت دستکش های لاتکس، ۴۳ هزار پد الکلی، دو هزار و ۴۰۰ بطری یک لیتری محلول پرکلرین در حال انتقال به خارج از استان از جمله کشفیات پلیس از سوم اسفندماه تا کنون در استان است.

وی ادامه داد: همچنین  ۴۸۰ عدد محلول ضد عفونی و ۲۰۰ بطری الکل غیرمجاز، ۴۰ هزار قلم انواع لوازم بهداشتی و بیمارستانی  از جمله ست پانسمان و دستکش جراحی، ۲۳۷ عدد ژل ضدعفونی، ۲۴ هزار و ۶۰۰ عدد لوازم پزشکی احتکار شده و ۴۰ کارتن انواع محلول ضد عفونی از دیگر کشفیات پلیس محصولات بهداشتی مقابله با کرونا طی مدت یاد شده است.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان خاطر نشان کرد: به منظور قطع زنجیره ویروس کرونا و حفظ سلامتی همگان،   پلیس با قاطعیت با متخلفان از ضوابط و مقررات برخورد می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.