به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان سالاری عصر سه شنبه در جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از هفت هزار نفر در بیمارستان و مراکز درمانی استان گیلان بستری شده‌اند، گفت: خوشبختانه از این تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ نفر بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

وی با بیان اینکه برای خدمات دهی به بیماران کرونا ۲۹ مرکز درمانی دولتی و خصوصی تعیین شده است، افزود: در همین راستا ۴ هزار پرستار و هزار پزشک در مداوای بیماران کرونایی مشارکت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پیش بینی دو هزار و تخت بیمارستانی، گفت: در روزهای اخیر شاهد کاهش حدود ۲۰ درصدی بستری‌ها در مراکز درمانی استان گیلان هستیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه در این مدت بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کادر درمان و پرستاران گیلان بیمار و از چرخه مداوای بیماران خارج شده‌اند، تصریح کرد: متأسفانه در این مدت تعدادی از کادر درمان و پرستاران خدوم استان گیلان در راه مداوای بیماران جان خود را از دست داده‌اند.

سالاری در ادامه با اشاره به عملکرد خوب استان گیلان در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، بیان کرد: تاکنون ۸۲ درصد مردم گیلان در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در قالب اجرای این طرح ۳ هزار بیمار شناسایی شده است، گفت: از این تعداد ۷۵۰ نیازمند بستری در مراکز درمانی بودند که به بیمارستان ارجاع شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ایجاد نقاهتگاه در استان گیلان را یکی دیگر از اقدامات این دانشگاه برای مبارزه با ویروس کرونا و کاهش فشار از مراکز درمانی عنوان کرد و ادامه داد: نخستین نقاهتگاه بیماران کرونایی با ظرفیت ۱۸۴ تخت در هتل المپیک گیلان راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت نقاهتگاه‌های گیلان به ۵۰۰ تخت رسیده است، افزود: با همکاری ارتش شرایط افزایش تخت‌های نقاهتگاهی به ۱۰۰۰ تخت نیز وجود دارد.

سالاری در ادامه با بیان اینکه متأسفانه حضور مسافران سبب ایجاد مشکلاتی برای استان گیلان شده است، گفت: پنج درصد مبتلایان کرونایی در استان گیلان را مسافران تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات بهداشتی و درمانی در استان گیلان، اظهار کرد: تهیه تجهیزات به ویژه برای مراکز درمانی خصوصی به تعداد مردم و کادر درمانی وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.