بازار تجاری گناوه که مشتریان زیادی از سراسر کشور درطول سال دارد ،  مغازه داران آن از ابتدای تعطیلی مدارس و دانشگاهها که متوجه شدند با سیل انبوه هموطنان در این نقطه مواجه خواهند شد ، حس مسئولیت پذیری اجتماعی را در خود بارور و در یک حرکت جهادی و ایثارگرانه  برای حفظ سلامتی خود، همشهریان و هموطنان ، یکپارچه  کار و کاسبی را رها  و کرکره مغازه های خودرا پایین کشیدند تا  گام بزرگی در شکست کرونا بردارند.

بندرگناوه که به عنوان یکی از مبادی ورودی اصلی کشور به جهان خارج و همچنین محل تجمع انبوه  هم میهنان در این فصل از سال بخصوص تعطیلات نوروز بشمار می آید، بازار تجاری آن در صورتیکه  باز بود،  می‌توانست  به عنوان کانون و یکی از آسیب پذترین نقاط برای شیوع ویروس کرونا شناخته شود.

در صورتیکه بازارایان گناوه‌ای چنین حرکتی را انجام نمی‌دادند نه تنها این شهرستان بلکه  استان بوشهر با یک فاجعه بزرگ که دامنگیر شهرهای شمالی کشور شد مواجه می‌شد.

کسبه و بازاریان تجاری گناوه که  بهترین برهه زمانی برای درآمدزایی و امرار معاش آنان بود از مادیات و منافع شخصی خود گذشتند و با تعطیلی مغازه های خود حس نوعدوستی خود را در این برهه که سلامت مردم به خطر افتاده به نمایش گذاشتند و این حرکت الگویی برای دیگر بازارهای کشور از جمله بازاریان استان بوشهر شد.

تعطیلی بازار تجاری و گردشگرپذیر این منطقه  که  به  همت، تلاش و مشارکت بازاریان این شهر انجام شد مبین دقت نظر و ارجحیت منافع عمومی بر سود شخصی و حس مسئولیت پذیری اجتماعی آنان در برابر  بحران کرونا بود که عینیت و تجلی یافت.

تعطیلی بازار تجاری بندرگناوه باعث شد تا  تحسین مردم و مسئولان و جامعه پزشکی را به دنبال داشته باشد و این اقدام آنان را یکی از دلایلی اصلی انتشار نیافتن ویروس در شهرهای استان‌ بوشهر  می‌دانند.

بازاریان و کسبه گناوه بیش از۲۰  روز است که باوجود مشکلات و تنگناهای اقتصادی و معیشتی در بهترین زمان درآمدزایی برای  کاهش ترددها و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا مغازه‌هایشان را تعطیل کرده‌اند  و مصمم شدند تا زمانی که کشور و منطقه با این بیماری دست وپنجه نرم می‌کنند کرکره های مغازه های خود را بالا نکشند.

افضل دهداری یکی از معتمدان بازار گناوه گفت: صنوف مجتمع تجاری این شهر به رغم مشکلات مالی ، بصورت خودجوش و قبل از اعلام مسئولان  تصمیم به تعطیلی مغازهای خود کرده و این روند را همچنان ادامه خواهند داد.

وی افزود: بازاریان این شهر علاوه بر بستن مغازه‌های خود ، در زمینه تدارکات و پشتیبانی نیروهای مستقر در مبادی ورودی شهر و کمک به درمان شهرستان نیز قدم‌های برداشتند.

عبدالرضا رضایی  یکی دیگر از معتمدان بازار گناوه گفت: برای حفظ سلامتی خود و همشهریان و هموطنان مصصم شدیم برای ممانعت از ورود مسافران و خریداران زیادی که وارد بازار تجاری این شهر می شوند مغازه‌های خودرا تعطیل کنیم.

وی اظهارداشت: با تعطیلی مغازه‌های خود نشان دادیم که ضمن حفاظت از خود و خانواده در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا به مسئولان  کشوری و استانی هم برای شکست این ویروس کمک کرده باشیم .

رئیس اتاق اصناف گناوه گفت: به علت ورود گسترده مسافران استان‌های درگیر این ویروس به این شهرستان، بازار گناوه از ۶ اسفند امسال تاکنون تعطیل شده است.

سیدفخرالدین حسینی افزود: از بازاریان و مجتمع تجاری و دیگر صنوف که غیرضروی هستند، انتظار داریم همانگونه که تاکنون همکاری کردند برای جلوگیری شیوع ویروس این بیماری در شهر و حفظ سلامت و  جان شهروندان،  مغازه‌های خود را تا رسیدن به شرایط عادی باز نکنند.

بازار تجاری گناوه از بازارهای معروف و پر مشتری از نقاط مختلف کشور و یکی از نقاط گردشگرپذیر استان بوشهر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.