شهرستان دیلم یکی از قطب‌های گردشگری و تجاری استان بوشهر درطول سال بویژه  تعطیلات نوروز از سراسر کشور مسافران و گردشگران زیادی را در خود پذیرا  که باعث رونق اقتصادی این منطقه شده است.

باتوجه به اینکه بازار دیلم یکی از مکان‌های گردشگرپذیر است که همه ساله در این ایام پذیرای  هموطنان است به عنوان یکی از آسیب پذیرترین نقاط برای شیوع ویروس کرونا به شمار می‌آید که به همین دلیل بازاریان آستین ها را بالا زدند و با بستن مغازه‌های خود گامی مهم در جلوگیری از سرایت این بیماری برداشتند.

در پاسخ به این حرکت  ارزشمند، برخی مالکان املاک تجاری نیز بخاطر کمک به بازاریان  پیشگام شدند و  در پویشی جهت متضررنشدن بیشتر مستاجران خود  ، آنان را  از پرداخت کرایه بین یک تا ۲ ماه معاف  کردند.

 این اقدام نوع دوستانه باعث آرامش خاطر مستاجران این دیار شده است که  تداوم این حرکت در بین دیگر مالکان باعث خواهد شد تا  فشار اقتصادی در این مقطع بر بقیه این صنف که از دست کسب وکار کشیده و درآمدی ندارند، وارد نشود.

برخی مالکان منازل مسکونی در این شهر نیز به مستاجران خود مساعدت و آنان را از پرداخت کرایه بین یک تا ۲ ماه معاف کردند که این حرکت ها  باعث آرامش خاطر اجاره نشینان دیلمی شده است.

غلامحسین (زاغی) بویراتی یکی از صاحبان املاک تجاری این شهر گفت: باتوجه به کسادی بازار و از رونق افتادن کاسبی مغازه داران ، کلیه اجاره بهای مغازه و منازل مسکونی خود در  اسفند امسال و  فروردین ماه سال آینده را به مغازه داران و اجاره نشینان واحدهای مسکونی  بخشیده تا کمتر متضرر شوند.

دیگر صاحبان  ملک تجاری دیلم گفت:  حدود دو هفته است که ویروس کشنده و بیرحم کرونا در کشور عزیزمان بر سلامتی مردم سایه افکنده و بیرحمانه هر روز قربانی جدیدی می‌گیرد و  در این شرایط حساس  وظیفه داریم ضمن رعایت اصول بهداشتی و  دستورالعمل‌های صادره از وزارت بهداشت از شیوع آن پیشگیری و  به هرشکل که می‌توانیم به کمک هم بشتابیم
 

علی و قاسم جبلی افزودند: باتوجه به کسادی بازار و از رونق افتادن کاسبی مغازه داران ، کلیه اجاره بهای ۳۰ باب مغازه خود در مجتمع تجاری مصطفی مربوط به اسفند ماه سال جاری را به مغازه داران بخشیده تا این عزیزان کمتر متضرر شوند.

داریوش  تنگستانی دیگر صاحب املاک تجاری دیلم گفت: باتوجه به وجود ویروس کرونا درکشور که اثرات و پیامد  نامطلوب آن از جمله باعث رکود و کسادی منبع درآمد واحدهای تجاری این شهر شده  بر خود لازم و واجب دانستم مغازه داران را از پرداخت اجاره یک ماه معاف کنم.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دیلم گفت: درکنار بحبوحه بحران بیماری کرونا در کشور، اتفاقاتی در این شهرستان رخ داده  که بیانگر درک و فهم عمیق همشهریان از واژه بلند انسانیت و کمک به همنوعان حتی در شرایط سخت است.

حسین اکبری افزود: در این ارتباط چند تن از مالکان پاساژهای تجاری شهرستان در امری پسندیده و ماندگار، در قالب پویشی تحت عنوان" #فرصت_مهربانی"  پیشگام شدند و  اجاره بهای یک تا ۲ ماه کامل از مغازه‌های خود را به مستاجران بخشیدند که  این اقدام ماندگار و جای تحسین دارد.

وی اضافه کرد: همشهریان  فهیم بخصوص کسبه و بازاریان متدین که در روزهای اخیر  درگیر آزمونی سخت در همه ابعاد زندگی خود بوده و متحمل شرایط ویژه‌ای به دلیل شیوع ویروس کرونای جدید شدند، با همدلی و وحدت از این بحران سخت،  سربلند بیرون خواهیم آمد.

شهرستان ساحلی وتجاری دیلم در شمال استان بوشهر واقع شده که در فصول پایانی سال و تعطیلات نوروز پذیرای جمعیت بی شماری از هموطنان اقصی نقاط کشور می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.