ایرج خلیلی رشید روز دوشنبه اظهار کرد: در چهارشنبه سوری سال گذشته ۱۲ مورد آتش سوزی لاستیک، سطل زباله، درخت و سیم برق در شهرستان آستارا رخ داد و امیدواریم امسال با همکاری خانواده ها شاهد حادثه ناگوار نباشیم.

وی اضافه کرد: هفت نفر در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته دچار سوختگی شده بودند و برای جلوگیری از آسیب ها از انداختن قوطی های اسپری، حشره کش و اشیای شیشه ای در آتش خودداری شود.

وی ادامه داد: در سال جاری پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری و خاموش کردن آتش با کپسول آتش نشانی در تعدادی از مدارس آموزش داده شد و فرهنگ سازی در این راستا اهمیت دارد.

مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا گفت: با توجه به گرانی مواد محترقه کارخانه ای، جوانان به ساخت نارنجک های دست روی می آورند و باید از این کار خطرناک خودداری کنند.

خلیلی رشید افزود: نگهداری مواد محترقه در خانه، پارکینگ و فضاهای بسته باعث آتش سوزی می شود و جوانان برای پریدن از روی آتش، در نقاط خاکی و دور از تیرهای برق، مقداری کاه و کلش بسوزانند.

وی افزود: نیروهای آتش نشانی آستارا فردا در قالب چهار ایستگاه ثابت و سیار در خیابان های امام و فارابی مستقر خواهند شد و مردم، هرگونه حادثه آتش سوزی را به شماره ۱۲۵ اطلاع دهند.

واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۸ نیروی انسانی و هشت خودروی سنگین، نیمه سنگین، امداد و آب رسان فعالیت می کند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.