محمدمسعود چایچی عصر چهارشنبه در این زمینه اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته از سوی کمیته تحلیل حوادث و حرایق سازمانی مشخص شد، نزدیک به ۴۰ درصد از آتش‌سوزی‌های واحدهای مسکونی در نقاط فاقد پروانه ساختمانی رخ داده است.

وی افزود: بیشتر آتش‌سوزی‌های واحدهای مسکونی که در سال‌جاری از سوی تیم‌های عملیاتی اطفای حریق پوشش داده شد، در محل‌هایی رخ داد که از قدمت بالایی برخوردار بودند یا در واحدهای جدیدی که با تاسف رعایت اصول ایمنی در ساختمان صورت نگرفته و فاقد تاییدیه ایمنی و گواهی پایان کار بودند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان بیان کرد: اجرای اصولی مراحل طراحی و ساخت ساختمان‌ها زیر نظارت مهندسان مربوطه و کارشناسان آتش‌نشانی از الزامات قانونی در ساخت بناهای شهری به ویژه مسکونی است و موجب پیشگیری و کاهش رخ‌دادهایی مانند آتش‌سوزی در آنها می‌شود.

آتش‌نشانان کاشانی ۱۰ ماهه سال‌جاری نسبت به کمک‌رسانی و نجات جان ۳۲ نفر از شهروندان در جریان ۵۶۵ مورد آتش‌سوزی‌ اقدام کردند و تنها یک نفر جان خود را از دست داد که این آمار در مدت مشابه سال گذشته با ۲۱ نفر جان‌باخته، کاهشی چشمگیر داشت.

بر اساس آمارها آتش‌سوزی خودرو، مرکزهای تجاری و مکان‌های مسکونی از جمله بیشترین حوادث و مهم‌ترین علت آن روشن کردن آتش به صورت عمدی، اتصال برق، نشت مایعات آتش‌زا و گاز، نقص فنی کپسول و پیک‌نیک، پرتاب جرقه جوشکاری و حرارت زیاد محیط بوده است.

کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.