سرهنگ پاسدار علی توشه روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود : سپاه این آمادگی را دارد که یک هزار تخت برای بیماران مبتلا به کرونا را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دهد و برای مبارزه و ریشه کنی این بیماری نیز ۱۵ هزار بسیجی گیلانی برای کمک به مردم استان فراخوان شدند.

وی افزود: آماده‌سازی مراکز نقاهتگاهی در سراسر گیلان از دیگر اقدامات سپاه برای کمک به مردم و همکاری با مجموعه بهداشت و درمان استان است که در این راستا هتل المپیک رشت با ۲۰۰ تخت، مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع) با ۱۰۰ تخت و حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) نیز برای این کار آماده‌سازی شده‌اند و یک بیمارستان سیار ۱۲۰ تختخوابی نیز در بیمارستان رازی رشت راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۰۰ تخت بیمارستانی در شرق و ۳۰۰ تخت بیمارستانی نیز در غرب استان گیلان توسط سپاه استان برای تبدیل به مراکز نقاهتگاهی مهیا شده‌ اند و گروه‌ های جهادی و مردم فهیم گیلان برای رفع کمبودهای استان هم‌ اینک به صورت روزانه ۳۰۰ هزار ماسک را در منازل خود تهیه می‌کنند.

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در کنار مردم قرار گرفتن و پاسداری از انقلاب اسلامی را مهم‌ترین رسالت سپاه پاسداران دانست و بیان کرد: سپاه هر کجا که آسیبی نظام را تهدید کند به سرعت در میدان حضور پیدا می‌کند و اینک هم اعتقاد داریم باید ظرف مدتکوتاهی مقابله گسترده ای با این ویروس داشته باشیم و این مبارزه بدون همکاری مردم میسر نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سیستم بهداشت و درمان استان پس از مواجهه با بحران شیوع گسترده ویروس کرونا به جهت برخی کمبودها غافلگیر شد و هم اینک بخش های مختلف و سپاه با تمام ابزارها و امکانات خود و با ایجاد تعامل بین دستگاه‌ ها و سازمان‌ ها به کمک دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده اند.

توشه اظهار کرد: هم اینک نیز هشت هزار بسیجی گیلانی برای مقابله با ویروس کرونا و خدمات‌رسانی به مردم استان به کار گرفته شده اند و تاکنون سامانه‌ های تلفنی، پیامکی، اینترنتی و روش حضوری در درب منازل برای پیگیری و رصد وضعیت مردم و بیماریابی در گیلان اجرایی شده که سپاه هم همکاری می کند.

جانشین فرمانده سپاه قدس استان گیلان در ادامه گفت: تاکنون نیزبخش زیادی از مردم گیلان پایش شده و در طرح خوداظهاری شرکت کرده‌ اند که در خصوص بازاریان، کارگران روزمزد و حتی کشاورزان نگران وضعیت خود هستند بنابراین برای کمک به آنان و کاهش نگرانی‌ هایشان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.