ابوالفضل اکبرپور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این اقلام در قالب ۱۳ اظهارنامه گمرکی شامل ۶فقره ماسک مخصوص جراحی وکمک تنفسی، سه فقره دستکش، یک فقره الکل و سه فقره ژل ضدعفونی کننده می باشد.
وی بیان داشت در این راستا طی نامه ای که به اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ارائه شد با همکاری این نهاد و انجام تشریفات گمرکی وقانونی صاحبان کالا می توانند ظرف ۴۸ ساعت آینده برای ترخیص این اقلام اقدام کنند.
ناظرگمرکات هرمزگان اظهارداشت: در ۲ ماهه اخیر نیز  اقلام بهداشتی شامل ۱۱۰ تن ماسک جراحی و کمک تنفسی، ۱۴ تن ژل ضدعفونی کننده، ۵۶ تن الکل و میزان قابل توجهی دستکش در قالب ۷۰اظهارنامه وارد گمرکات استان شد.
اکبرپور یادآورشد: باتوجه به دستور استاندار هرمزگان و نهادهای متولی، در بحث ورود و تشریفات قانونی کالاها مشکلی نداریم و روزانه اظهارنامه های وارداتی با ورود به گمرک تحت نظارت و سپس ترخیص قرارمی گیرند.
 وی با اشاره به اینکه بسیاری از این کالاها در رابطه با مواد اولیه واحدهای تولیدی بوده، گفت: گمرکات استان نه تنها در زمینه ورود کالاهای بهداشتی مربوط به کرونا فعال بوده بلکه برای واحدهای تولیدی نیز نهایت همکاری را دارد.
اکبرپور ادامه داد: تسهیلات خوبی گمرک ایران برای مقابله با کرونا انجام داده است که می توان به تمدید پروانه های ورود موقت تا ۱۵اردیبهشت ۹۹ و شبانه روزی کردن تمامی تشریفات گمرکی در بحث واردات، صادرات و ترانزیت کالا  اشاره کرد.
وی یادآورشد: روزانه اطلاعاتی درخصوص اقلام بهداشتی را با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هماهنک می کنیم که اگر استان نیازی به این اقلام دارد، واردات آن در اولویت قرارگیرد.
اکبرپور در پایان ابراز داشت: گمرکات هرمزگان به صورت شبانه روزی به مردم  خدمات ارائه می دهد که با کمترین دغدغه و استرس درخصوص بحث تامین کالاهای بهداشتی بتوانیم مقابله با ویروس کرونا داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.