این عناوین گزیده ای از اخبار مرتبط با کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان است که بر روی خروجی ایرنای گیلان قرار گرفته است.

قرنطینه اجباری گیلان در دستور کار نیست

در میان همه دغدغه ها در بحث ویروس کرونا، بار دیگر شایعه قرنطینه اجباری در گیلان مطرح شده و امروز این بحث برای سه شهر رشت ، انزلی و لاهیجان داغ بود ،اما سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان در این زمینه به ایرنا گفت :قرنطینه اجباری تا این لحظه در دستور کار نیست و مردم به شایعات توجه نکنند اما تا حد امکان در منزل بمانند این خواست و تاکید مسئولان برای حفظ سلامت خود آنان است.

نظام ارجاع بیماران حاد تنفسی در رشت اجرایی شد

 اما در میانه این شرایط و انبوه مراجعاتی که بخش زیادی از آنها هم به دلیل ترس از کروناست ،اجرای نظام ارجاع بیماران حاد تنفسی در رشت هم مهم بود از آن رو که منجر به کاهش بخشی از فشار بر مراکز درمانی در شرایط کنونی می شود.

 دکتر شادنوش ،نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت کرونا در گیلان اعلام کرد : سیستم ارجاع بیماران دارای مشکلات حاد تنفسی از دیروز دوشنبه در شهر رشت راه اندازی شده و بیماران با مراجعه به مراکز جامع سلامت و کلینیک های سرپایی و مطب ها درصورت تشخیص با معرفی نامه به بیمارستان ارجاع می شوند.

هشت نفر بر اثر بیماری های حاد تنفسی در لنگرود فوت کردند

خبر فوت هشت بیمار دارای مشکلات حاد تنفسی در لنگرود هم خبری است که از سوی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اعلام شده و او گفته است: هشت بیمار براثر بیماری های حاد تنفسی و یا آنفلوآنزای شدید طی ۱۰روز اخیر در بیمارستان شهید امینی لنگرود فوت کردند.

کرونا و لغو نیمی از پروازها در گیلان

دامنه اثرگذاری کرونا هر روز وسیعتر می شود و امروز در ایرنای گیلان خبری منتشر شد مبنی بر لغو نیمی از پروازهای گیلان که از قول مدیر کل فرودگاه های استان منتشر شد.

تامین ۳۵۰ هزار ماسک و دستکش برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان

از دیگر اخبار مربوط به این موضوع مطلبی از قول معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد است که اعلام کرد : ۲۵۰ هزار جفت دستکش و ۱۰۰ هزار عدد ماسک برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان تامین شده است.

کشف چهار انبار لوازم بهداشتی احتکار شده در رشت و فومن

فرمانده انتظامی استان گیلان هم در خبری از کشف چهار انبار لوازم بهداشتی احتکار شده شامل ماسک دستکش ، پنبه الکلی ، محلول ضدعفونی به ارزش سه میلیارد ریال در شهرستان‎های رشت و فومن خبر داد. 

توزیع ماسک رایگان و ضدعفونی کردن ورودی شهرها توسط سپاه قدس گیلان

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان نیز گفته، سپاه قدس تا ریشه کنی کرونا در گیلان ماسک رایگان توزیع و ورودی های شهرها را ضدعفونی می کنند.

از جاخوش کردن کرونا در گیلان تا چراغ روشن شبهای رشت 

"چراغ شبهای روشن رشت خاموش نمی شود"گزارشی است  که شهر رشت به عنوان شهر همیشه بیدار که این روزها خیلی دل و دماغ روزهای قبل را ندارد و نویسنده با این مقدمه که «رشت شهر شبهای روشن و روزهای پرتکاپو ، شهر خلاق خوراکی ها ، شهر باران و نوا این  روزها با شیوع ویروس کرونا و نگرانی از ابتلای به این بیماری از شور و نشاط افتاده است.»به این پرداخته که این زمان هم چون بسیاری از وقایع و حوادث دیگر در طول قرنها پشت سر گذاشته است است، طی می کند و دوباره روزهای و شبهای روشن آن می رسد.

«نشان ایثار بر دستان خالی» هم عنوان گزارشی دیگر است که امروز بر روی خروجی ایرنای گیلان منتشر شد و به موضوع ایثار و فداکاری کادر درمانی پرداخته است نیروهایی که برای مبارزه با ویروس کرونا و خدمات رسانی به بیماران استوار ایستاده اند و این روزها از مردمان سرزمینشان نشان ایثار گرفته اند.

«کرونا با میهمانوازی گیلانی ها جا خوش می کند» هم عنوان گزارشی است که به این موضوع اشاره دارد که ویروس کرونا، این روزها با بازگشت مردم به روال عادی زندگی می تواند ماندگار شود چنانکه این ویرسو تنها توانست یک هفته مردم این استان را خانه نشین کند، به طوری که در چند روز اخیر خیابان های گیلان بویژه رشت دوباره شلوغ شده و مردم هشدارهای مسئولان برای پیشگیری از ویروس کرونا را جدی نمی گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.