به گزارش خبرنگار مهر، سجاد ستوده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همزمان با شیوع «کرونا ویروس» در کشور به ویژه در استان گیلان شاهد تلاش عمومی برای مقابله با این ویروس هستیم، اظهار کرد: در این میان رسانه و فضای مجازی نیز در این زمینه گام برداشته است.

وی به انتشار برخی شایعات در فضای مجازی در این باره نیز اشاره و با بیان اینکه متأسفانه نشر این مطالب سبب شده تا آرامش مردم از بین برود، گفت: انتشار سریع و ویروس گونه شایعات از عوامل افزایش ترس و اضطراب عمومی و برهم خوردن امنیت و آرامش روانی مردم است.

ستوده در ادامه باور این شایعات را نشان دهنده عدم وجود سواد رسانه‌ای در سطح جامعه دانست و افزود: متأسفانه کمبود سواد رسانه حتی از کمبود ماسک و محلول‌های ضد عفونی کننده نیز آسیب بیشتری به جامعه وارد کرده است.

وی با بیان اینکه وجود شایعات و باور پذیری و برهم زدن امنیت روانی جامعه بسیار خطرناک‌تر از ویروس کرونا است، تصریح کرد: متأسفانه در این میان برخی رسانه‌ها کشور نیز عملکرد مناسبی در این زمینه نداشته اند.

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان ادامه داد: پخش شایعات از علل مرگ افراد و ربط دادن آن به کرونا، حتی در برخی موارد شاهد بودیم افرادی که به دلیل تصادف جان باخته اند اما در شبکه‌های اجتماعی علت مرگ را ویروس کرونا معرفی کرده اند.

وی با تأکید بر لزوم حفظ امنیت روانی و آرامش عمومی جامعه، بیان کرد: در صورت خدشه وارد شدن به امنیت روانی و آرامش جامعه قطعاً مقابله با ویروس کرونا سخت و زمان بر خواهد بود.

ستوده در ادامه به نقش مهم رسانه در ایجاد امنیت روانی در جامعه اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی باید با استفاده از راهکارهای مناسب در راستای اطلاع رسانی درست ضمن کاهش ترس نادرست از ویروس کرونا زمینه آرامش و امنیت روانی جامعه را فراهم کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.