مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان عصر دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جریان رقابتهای شمشیربازی جام جهانی در ورشو لهستان، محمد رهبری ورزشکار شایسته استان گیلان به همراه تیم ملی اسلحه سابر درخشید و برای اولین بار سهمیه تیمی را برای حضور در المپیک کسب کردند.

مریم بخشی افزود: این ورزشکار ملی پوش و شایسته استان گیلان به همراه تیم ملی چهارنفره اسلحه سابر در جریان این رقابت ها ابتدا تیم ژاپن را با نتیجه ۴۵ بر ۲۸ شکست دادند و در بازی دوم نیز برابر تیم قدرتمند و مدعی مجارستان قرار گرفتند که در نهابت نایب قهرمان جهان را با نتیجه ۴۵ بر ۳۴ مغلوب کردند.

وی ادامه داد: محمد رهبری به همراه تیم ملی اسلحه سابر ایران در دیدار بعدی خود در رقابتهای جام جهانی لهستان و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ برای صعود به مرحله نیمه نهایی جام جهانی رو در روی تیم آلمان قرار گرفت که در نهایت با نتیجه ۴۵ بر ۳۵ مغلوب این حریفش شد تا با عدم صعود به مرحله نیمه نهایی،  برای کسب یکی از عناوین پنجم تا هشتم جهان مبارزه کند.  

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران که محمد رهبری از گیلان را در ترکیب خود دارد،  در یک دیدار حساس و سرنوشت ساز برابر تیم چین قرار گرفت که در نهایت با غلبه برابر این حریفش بالاتر از تیمهای آسیایی چین و ژاپن قرار گرفت و سهمیه تیمی ایران برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن مسجل شود.

بخشی خاطرنشان کرد: تیم ملی شمشیربازی سابر ایران به عنوان تیم اول قاره آسیا در رنکینگ جهانی سهمیه حضور در المپیک را کسب کرد تا برای اولین بار در تاریخ شمشیربازی،  این تیم در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه محمد رهبری ورزشکار شایسته و توانمند استان گیلان یکی از چهار ملی پوش ایران در این رقابت ها بود،  این ورزشکار نیز به همراه تیم ملی اسلحه سابر ایران در رقابت های المپیک حضور خواهد یافت تا سهمیه ورزشکاران گیلانی در المپیک به دو ورزشکار افزایش یابد.

وی در ادامه اظهار کرد: پیش از این نیز، آرمین هادی پور تکواندوکار ملی پوش و شایسته استان گیلان موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ شده بود و امیدواریم که در رشته هایی همچون قایقرانی و کاراته نیز ورزشکاران گیلانی بتوانند سمهیه حضور در المپیک ۲۰۲۰ را کسب کنند.

محمد رهبری شمشیربازی ملی پوش گیلانی در اسلحه سابر تاکنون مقامهای زیادی را کسب کرده که می توان به کسب مقام ششم جهان به همراه تیم ملی، نایب قهرمانی آسیا و کسب عنوان قهرمانی در رقابتهای جایزه بزرگ اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.