قرنی مصطفی‌پور روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ورزشکار ملی‌پوش قایقرانی بادبانی کشورمان که اسفند سال جاری در رقابت‌های انتخابی المپیک حضور می‌یابد، برای برگزاری اردوی آماده‌سازی راهی شهر والنسیای اسپانیا شده‌است.

وی ادامه داد: مسابقات قایقرانی بادبانی انتخابی المپیک اواخر اسفندماه در ابوظبی برگزار می‌شود و این قایقران مهابادی قرار است در این مسابقات حاضر شده و برای کسب سهمیه تلاش کند.

وی اضافه کرد: «احمدی»، پس از یک هفته تمرین در دریا زیرنظر مربی ایتالیایی خود از اسپانیا عازم ابوظبی امارات خواهد شد تا در آخرین مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کند، افتخاری که تاکنون نصیب هیچ ورزشکار ایرانی در رشته قایقرانی بادبانی نشده‌است.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد ادامه داد: وی برای شرکت در مسابقات المپیک توکیو باید عنوان نفر اول قاره آسیا را به خود اختصاص دهد.

احمد احمدی متولد ۱۳۶۹ در مهاباد و جزو سه نفر اول آسیا در رنکینگ المپیکی است که سابقه ۹ سال عضویت در تیم ملی قایقرانی بادبانی و مقام هشتم جام جهانی ۲۰۱۶ چین را در کارنامه خود دارد.

قایقرانی بادبانی یکی از رشته‌های قایقرانی است که در دریاها و رودخانه‌ها انجام می‌شود؛ مسیر رقابت‌های قایق‌های بادبانی در دریاست و هدف اصلی این است که ورزشکاران به شکل یک مثلث مسیر مسابقه را در کمترین زمان و با کمترین امتیاز منفی طی کنند.

قایقرانی بادبانی یکی از ورزش‌های بازی‌های المپیک نیز به شمار می‌رود و از بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۰۰ میلادی تاکنون به طور مرتب برگزار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.