قرنی مصطفی‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قایقران ملی‌پوش مهابادی در آخرین مرحله از مسابقات انتخابی المپیک ژاپن که تحت عنوان کاپ جهانی بادبانی به میزبانی این کشور برگزار شد، از گرفتن سهمیه ناکام ماند.

وی ادامه داد: در این رقابت ها که حکم انتخابی المپیک در بین سیلورهای آسیایی بود، احمدی با قرار گرفتن در جایگاه بیست و چهارم کلاس FINN کاپ جهانی شانس حضور در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را از دست داد.

وی با بیان اینکه در این رقابت ها ۶ نماینده از کشورهای آسیایی حضور داشتد، اضافه کرد: «هی‌چن» از چین با قرار گرفتن در رتبه نوزدهم ضمن کسب بهترین مقام در بین آسیایی‌ها، موفق شد جواز حضور در المپیک را بدست آورد.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد  اظهار داشت: در پایان رقابت‌های کاپ جهانی ژاپن در کلاس FINN سیلورهای هلند، کرواسی و یونان صاحب مدال شدند.

احمد احمدی متولد ۱۳۶۹ در مهاباد و نفر اول آسیا در رنکینگ المپیکی است و سابقه ۹ سال عضویت در تیم ملی قایقرانی بادبانی و مقام هشتم کاپ جهانی ۲۰۱۶ چین را در کارنامه خود دارد.

قایقرانی بادبانی یکی از رشته‌های قایقرانی است که در دریاها و رودخانه‌ها انجام می‌شود؛ مسیر رقابت‌های قایق‌های بادبانی در دریاست و هدف اصلی این است که ورزشکاران به شکل یک مثلث مسیر مسابقه را در کمترین زمان و با کمترین امتیاز منفی طی کنند.

قایقرانی بادبانی یکی از ورزش‌های بازی‌های المپیک نیز به شمار می‌رود و از بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۰۰ میلادی تاکنون به طور مرتب برگزار شده است.

سی و دومین دوره  المپیک تابستانی ۲۰۲۰ از سوم مرداد ۹۹ به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار خواهد شد؛ شهر توکیو پیشتر در سال ۱۹۶۴ نیز میزبان این رقابت‌های مهم بود.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.