به گزارش خبرنگار مهر، در پایانه مرزی آستارا که از پرتردد ترین پایانه‌های مرزی کشور است، اقداماتی نظیر سنجش تب بر افراد مشکوک به بیماری‌های تنفسی و آنفلوانزا انجام می‌گیرد و از ششم بهمن ماه سال جاری اتباع خارجی حین ورود به این پایانه مهم مرزی کشور و استان گیلان، توسط نیروهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرزی آستارا رصد می‌شوند.

در همین رابطه و به تاکید مسئولان حوزه بهداشت و درمان شهرستان مرزی آستارا بهترین راه پیشگیری از کرونا، رعایت آداب و موازین بهداشتی است و افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی و آنفلوانزا به طور مرتب به شستشوی دست‌ها و صورت، اقدام و از دست دادن و روبوسی خودداری کنند.

مسئولان ارشد شهرستان مرزی آستارا از شهروندان خواستند، هر گونه اخبار مربوط به بیماری کرونا را از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند و به شایعات فضای مجازی توجه نکنند. در این راستا واحد مراقبت بهداشتی ۲۴ ساعته برای پیشگیری از بیماری کرونا در گمرک مرزی آستارا را اندازی شده است. تجهیز واحد مراقبت به وسایل مراقبتی از جمله تب سنج، ماسک و غیره و برگزاری گروه‌های آموزشی برای گروه‌های مراقبتی و هماهنگی با مراجع ذیصلاح گمرک آستارا از جمله برنامه‌های مهم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان برای پیشگیری از کرونا است که در گمرک آستارا عملیاتی شده است.

تعامل و همکاری مراقبت بهداشتی در پایگاه بهداشتی مرزی آستارا توسط شبکه بهداشت و درمان آستارا، توزیع پوستر راه‌های پیشگیری از بیماری کرونا به تمامی مراکز بهداشت و درمان شهرستان آستارا از دیگر اقدامات برای پیشگیری از بیماری کرونا در این شهرستان مرزنشین شمال کشور است.

پایش مسافران ورودی به آستارا

در همین رابطه دادستان دادسرای عمومی و انقلاب آستارا، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پایش تنفسی ترددکنندگان مرزی در این شهرستان برای مقابله با ورود بیمار کرونا کافی نیست و باید احتمال انتقال ویروس از طریق آلودگی پوست نیز بررسی شود.

عباس جاذب، تاکید کرد: ویروس کرونا هم با تنفس و هم با لمس اشیا و محیط آلوده تکثیر می‌شود و خطر را باید بیش از این جدی گرفت.

وی، افزود: از شبکه بهداشت و درمان خواسته شده به لحاظ وجود چهار ترمینال مسافری، خودرویی، دریایی و ریلی در مرز آستارا، در همه آنها پایش تنفسی و لمسی مسافران اعمال شود.

عوامل بهداشتی در پایانه مرزی آستارا حضور دارند

مدیر پایانه مرزی آستارا نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: عوامل شبکه بهداشت و درمان به طور مستمر در مبادی ورودی پایانه حضور دارند و میزان دمای بدن یا تب تردد کنندگان را سنجش می‌کنند.

منصور بابایی، افزود: در سال گذشته یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از این پایانه تردد کرده بودند و از اول امسال تا پایان دی ماه، این رقم به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ارتقا یافته است و تا پایان سال و در آستانه تعطیلات نوروز نیز افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: ورود اتباع خارجی به ایران برای تأمین مایحتاج روزانه، تفاوت نرخ ریال با ارزهای خارجی و افزایش مسافران ایرانی خروجی از کشور از دلایل افزایش تردد در پایانه مرزی آستارا است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری، شمار ترددکنندگان به بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.