به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار جوانرود روز پنجشنبه در این جلسه گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت شاخص های سلامت افزایش قابل توجی پیدا کرده اما این کافی نیست و برای رسیدن به شرایط مطلوب باید از ظرفیت های مردمی بیشتر استفاده شود.
آرش لهونی، به اقدام های مردم جوانرود برای کمک به زلزله زدگان اشاره کرد و افزود:مردم این شهرستان در زمان زلزله اخیر استان کرمانشاه خوب پای کارآمدند و خدمات ارزشمندی در کنار دولت انجام دادند.
وی به تغییر پنج مدیر در طول چهار سال در حوزه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود اشاره کرد و خواستار ثبات مدیریت در این بخش شد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز بر ضرورت نگرش های همه جانبه برای تامین سلامت جامعه تاکید کرد و گفت: این امر نیازمند عزم ملی، همکاری بین بخشی به ویژه مشارکت مردمی آحاد جامعه است.
دکتر فیض الله منصوری به مولفه های تاثیرگذار در تامین سلامت اشاره کرد و افزود: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، مدیریت اثربخش و پشتیبانی مقامات رسمی و سیاسی از مولفه های تاثیرگذار در این زمینه است.
وی با برشمردن مشخصه های مشارکت موثر مردمی اظهار داشت: داوطلبانه بودن، آگاهانه بودن مسئولانه وعادلانه بودن از ویژگی های مشارکت های موثر مردمی است.
منصوری با توجه به تغییر سبک زندگی جامعه بر فرهنگ سازی و ارتقای برنامه سلامت محور در این راستا تاکید کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان جوانرود هم در این مراسم، هدف از تشکیل مجمع خیران سلامت این شهرستان را یکپارچه سازی انها، جلب مشارکت و مدیریت کمک های مردمی در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم عنوان کرد.
بهمن پوریاورافزود: مدیران و مسئولان ادارات و نهادهای اجرایی جوانرود و جمعی از معتمدان و خیران سلامت در مجمع خیران حضور پیدا کرده اند تا هر کدام به نحوی در راستای تحقق اهداف مجمع یاری رسان باشند.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7453/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.