رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به  مشخص شدن  نمایندگان مردم گیلان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران استان در رشت گفت:  جبار کوچکی نژاد، سیدعلی آقازاده دافساری و محمدرضا احمدی به ترتیب با بیشترین آرای ماخوذه به عنوان منتخبان مردم رشت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  به خانه ملت راه یافتند.

محمود قاسم نژاد افزود: جبار کوچکی نژاد با ۵۰ هزار و ۶۸۵ رأی، سیدعلی آقازاده دافساری با ۴۷ هزار و ۵۷ رأی و محمدرضا احمدی با ۳۳ هزار و ۹۹۲ رأی از مجموع ۱۶۲ هزار و ۵۶۲ آراء صحیح، به عنوان منتخبان مردم شهرستان رشت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزیده شدند.

وی اظهار داشت: احمد دنیامالی  با ۱۶ هزار و ۷۳۵ رأی از تعداد ۳۴ هزار و ۱۲۱ آراء صحیح به عنوان منتخب مردم شهرستان بندرانزلی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزیده شده است.

وی گفت: حسن محمدیاری نیز با ۳۰ هزار و ۸۲۷  رأی از تعداد  ۱۲۶ هزار و ۷۹۴ رای صحیح به عنوان منتخب مردم شهرستان های طوالش، رضوانشهر و ماسال در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به خانه ملت راه یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین رسول فرخی میکال با ۱۸ هزار و ۶۲۰ رأی از تعداد  ۶۰ هزار و ۶۴۲ رای صحیح به عنوان منتخب مردم شهرستان های لاهیجان  و سیاهکل در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزیده شده است.

قاسم نژاد تصریح کرد:  کاظم دلخوش اباتری نیز  با ۲۸ هزار و ۱۷۶ رأی از تعداد  ۵۳ هزار و ۷۸۷ رای صحیح به عنوان منتخب مردم شهرستان صومعه‌سرا  راهی بهارستان شده است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان ادامه داد: همچنین محمدعلی رمضانی دستک با ۱۳ هزار و ۹۴۸ رأی از تعداد  ۳۶ هزار و ۷۶۳ رأی صحیح به عنوان منتخب مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزیده شده است.

وی اظهار کرد:  غلامرضا مرحباء نیز با ۱۴هزار و ۸۳۴ رای از ۴۱ هزار و ۱۸ رای صحیح  منتخب مردم شهرستان آستارا در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شده است.

به گفته قاسم نژاد؛ همچنین مهرداد گودرزوند چگینی با ۱۶هزار و ۱۹۹ رای از مجموع ۵۱هزار و ۹۰۵ رای صحیح به عنوان منتخب مردم شهرستان رودبار در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان افزود:  همچنین پرویز محمد نژاد با ۲۲ هزار و ۶۳۳   از حوزه انتخابیه لنگرود ، خلیل بهروزی فر با ۴۷ هزار و ۸۵۱ رای از حوزه انتخابیه فومن و شفت و حجت الاسلام محمد صفری ملک میان با ۲۵ هزار و ۷۷۴ رای  به عنوان برگزیده مردم شهرستان های رودسر و املش در خانه ملت برگزیده شدند.

وی با بیان اینکه این انتخابات در کمال امنیت و سلامت برگزار شد، تصریح کرد: هیچ مشکل تخلفی  متوجه عوامل اجرایی و نظارتی در این دوره از انتخابات در استان نبود که البته برخی که خواستند با مقاصد خاصی مشکلاتی را هم  قبل و هم حین انتخابات ایجاد کنند ،  عوامل انتظامی و دستگاه قضایی با آنها برخورد کردند که از آنها کمال قدر دانی را دارم.

 قاسم نژاد،  استقرار دستگاه های احراز هویت الکترونیک را نیز عامل مهمی برای سلامت انتخابات در این دوره عنوان و تصریح کرد:  با وجود این دستگاهها هیچ رای تکراری نمی توانست در صندوق آرا ریخته شود.

در این دوره از انتخابات؛ یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳  نفر از جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان واجد شرایط اخذ رای بودند.

 در این دوره انتخابات از مجموع ۴۶۵ داوطلب انتخاباتی در استان، ۱۶۸نفر بعد از تایید صلاحیت ها با محاسبه انصرافی ها در عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گیلان باقی مانده با هم به رقابت پرداختند.

گیلان با ۱۶ شهرستان و ۱۱ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.