نوجوانی و جوانی سنی پر از شور و هیجان است ؛ و ابراز عقیده و استقلال طلبی ازویژگی های این دوران حساس است و آن زمان که  بتوانند این ویژگی را  به منصه  ظهور برسانند ؛ حسی از غرور و بالندگی برای نقشی که ایفا می کنند.

 سمانه  رای اولیست که می گوید امروز برای اینکه می توانم نقشی برای یک انتخاب داشته باشم، آنقدر خوشحالم  هستم  که  از صبح زود برخواستم و از مادرم  خواستم تا هر چه زودتر پای صندوق های رای حاضر شویم .

وی گفت:  البته  اگر  منتخبان  آنچنان که وعده می دهند  به قول های شان برای توجه به جوانان و  رفع  مشکل بیکاری با وضع قوانین عمل کنند و پس از  نشستن بر صندلی سبز بهارستان  برخلاف خواست اکثریت  مردم و جوانان حرکت نکنند مطمئنا نه تنها رای اولی ها بلکه همه اقشار مختلف مردم با شور در همه انتخابات پای صندوق های رای حاضر می شوند.

  علی  رای اولی دیگریست  که در حال برگشت از یکی  از شعبه های اخذ رای رشت  است  ، لبخند زنان می گوید : شاید تصور شود که ما  هنوز به بلوغ فکری نرسیدیم اما من برای انتخاب نماینده  اصلح  بسیار تحقیق کرده ام و سعی کردم که انتخابم  آگاهانه  باشد .

وی اضافه کرد: اگرچه انتخاب ها محدود و داوطلب مورد نظر من رد صلاحیت شده بود اما وقتی با دوستانم و خانواده ام مشورت کردم ، به این نتیجه رسیدیم که  از بین  همان افرادی که داوطلب  شده اند ،  افرادی را که با نگرش ما  بیشتر همخوانی دارند ، انتخاب کنیم.

وی بیان کرد: امیدوارم افرادی که انتخاب می شوند ، واقعا منافع ملت در مجلس مد نظرشان باشد نه منافع جناحی و سیاسی و در  شعار بلکه  واقعا در عمل ثابت کنند که نماینده  اکثریت مردم هستند.

 آرتین که در خیابان با دوستش در حال قدم زدن در میدان شهرداری رشت است ، لحظه ای که در مقابل سوال خبرنگار ایرنا قرار می گیرد، گفت:  امروز چه  رای بدهیم و چه ندهیم ، افرادی به عنوان نماینده به مجلس راه پیدا می کنند، پس بهتر در بین همین انتخاب هایی که وجود دارد ، به کسانی که با نگرش ها و انتظارات ما نزدیک تر هستند رای بدهیم تا افردای که کاملا نگرش شان با ما متفاوت است  به مجلس راه پیدا نکنند.

نازنین زهرا  هم  می گوید : ما رای اولی ها هم باید با صلابت در انتخابات شرکت کنیم ؛ چرا که  افرادی که به بهارستان می روند  قرار است  برای ما قانونگزاری کنند  در تعیین سرنوشت  شان نقش داشته باشند.

 وی به مردم توصیه کرد: همان طور که ما  رای اولی ها در انتخابات  پر شور شرکت می کنیم ، مردم هم پای صندوق های رای بیایند؛  چرا که ، دنیا امروز نظاره گر کشور ماست و حضور و عدم حضور مردم به دنیا حاوی پیام خواهد بود.

مسعود  در سنی است که جزو رای اولی ها محسوب می شود اما می گوید : اگر چه شور انتخاباتی برای شرکت و نقشی در تعیین  سرنوشت خود دارم اما داوطلب مورد نظر من  که رای اولی هستم ، رد صلاحیت شده  و  این رای اولی را برای انتخابات بعدی نگه می دارم.

رقابت ۱۶۸ نامزد انتخابات در گیلان برای کسب ۱۳ جایگاه نمایندگی استان در مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

از این تعداد یک هزار و۶۵۴ شعبه روستایی و ۹۰۵ شعبه شهری است و از مجموع این تعداد؛ دو هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت می باشد و ۳۴۵ شعبه سیار هم در مناطق دور دست و صعب العبور و مناطق کم جمعیت کار اخذ آرا را انجام می دهد.در این دوره از انتخابات؛ یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳  نفر از جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان واجد شرایط اخذ رای هستند که از این تعداد؛ ۹۱ هزار و ۴۹۸ نفر رأی اولی به شمار می روند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.