محمود قاسم نژاد صبح جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به آغاز رای گیری تاکنون حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای مشاهده می شود و تا الان بر اساس آماری که از طریق سیستم جامع انتخابات مشاهده شده  بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر از مردم گیلان در پای صندوق های اخذ رای حاضر شده اند  و ترکیب رای دهندگان ۳۶ درصد زنان و ۶۴ درصد مردان است.
وی اظهار داشت:از ساعت ۸  تا ۱۸ عصر به مدت ۱۰ ساعت برای دریافت آراء مردم در نظر گرفته شده است ؛همچنین متولدان دوم اسفندماه ۸۰ به قبل کسانی که امروز ۱۸ سال تمام دارند می توانند رای بدهند.
وی یادآور شد: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی محل شعبه ، اطراف درب ورودی و خروجی شعب اخذ رای امحاء می شود و  نمایندگان فرماندار که مسئولیت شعبه به عهده آنان است نظارت کنند که  به هیچ وجه نباید نشانی از تبلیغات انتخاباتی نامزدها در محل های یادشده وجود داشته باشد.
قاسم نژاد از مردم خواست ، اگر موارد تخلفی از تبلیغات نامزدهای انتخاباتی را می بینند به هیات های بازرسی نظارت، نماینده فرمانداران و بازرسان ویژه امنیت انتخابات گزارش دهند.
وی تصریح کرد: مجموعا ۴۵ هزار نفر عوامل اجرایی و نظارتی که در امر برگزاری یازدهمین دوره اننتخابات مجلس شورای اسلامی همکاری دارند واجدان شرایط رای دهندگان در استان یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر هستند که ازین تعداد ۹۱ هزار و۴۹۸ نفر رای اولی هستند.
رئیس ستاد انتخابات گیلان تاکید کرد:رای دهندگان علاوه بر همراه داشتن شناسنامه ، باید  کارت یا شماره ملی به همراه داشته باشند.
در کل استان گیلان دو هزار و ۵۶۰ شعبه اخذ رای پیش بینی شده و یک شعبه ازین تعداد در شهرستان بندر انزلی برای اقلیت های دینی در نظر گرفته شده است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.