کیومرث بیات عصر پنجشنبه در خصوص هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: با توجه به اینکه این دوره از رقابتها به دلیل بارش برف و بسته بودن راههای منتهی به رشت با دو روز تاخیر آغاز شد، اما در موعد مقرر سایت ثبت نام بسته و در دو روز تاخیر ثبت نام انجام نشد.

وی افزود: البته از قبل اعلام شده بود که ثبت نام تا یک روز قبل از آغاز رقابتها ادمه می یابد و اگر این ثبت نام در آن دو روز نیز انجام می شد، تعداد شرکت کنندگان چهار رقمی و شاید به یکهزار و ۵۰۰ شطرنجباز نیز می رسید اما به دلیل گنجایش سالن محل برگزاری رقابتها، سایت ثبت نام بسته شد.

مسئول برگزاری مسابقات شطرنج جام کاسپین ادامه داد: به هرحال این دوره از رقابتها با توجه به مشکلات موجود شرایط جوی و آب و هوایی، بسیار خوب برگزار و همه شرکت کنندگان ایرانی و خارجی از میزبانی این دوره رضایت داشتند و این در حالی است که این مسابقات در سطح کیفی بسیار بالایی نیز برگزار شد.

وی بیان کرد: با وجود بارش برف سنگین در رشت قبل از آغاز این رقابت ها و مسدود بودن جاده ها، حدود سه هزار شطرنجباز و همراهان آنان در این دوره حضور یافته و ما در چنین شرایطی میزبان حدود سه هزار نفر بودیم و این یک امتحان بزرگی برای ما بود که خوشبختانه از این امتحان سربلند خارج شدیم.

رئیس هیات شطرنج استان گیلان اضافه کرد: همچنین شطرنجبازان مطرحی در این دوره حضور یافته که می توان به حضور ۳۰ شطرنجباز دارای درجه استادی اشاره کرد که از این تعداد نیز هشت شطرنجباز دارای درجه استاد بزرگی بودند که حضور آنان باعث افزایش چشمگیر سطح کیفی رقابتها بود.

وی خاطرنشان کرد: ۳۱ داور دارای درجه ملی و بین المللی نیز در این دوره حضور یافته و این رقابتها را قضاوت کردند و همچنین ۶۰ نیروی متبحر به عنوان عوامل اجرایی در این مسابقات حضور داشتند و کارهای مربوط به برگزاری این رقابتها را در سطح کیفی بالا را انجام دادند.

بیات یادآور شد: یکی دیگر از نکات مثبت هجدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام کاسپین، درخشش شطرنجبازان ایرانی در میان اساتید بزرگ خارجی بود که می توان به کسب مقام نایب قهرمانی شطرنجباز جوان گیلانی اشاره کرد و همچین در بین ۱۰ شطرنجباز برتر این رقابت ها در جدول گروه اول، ۶  شطرنجباز از ایران بودند که این امر نشان از قدرت و توانایی شطرنجبازان ایرانی را نشان می دهد.

هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین از غروب جمعه با حضور ۹۰۴ شطرنجباز از ایران و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق جمعه شب در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت در سه جدول آغاز شده بود که جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید بود، در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور یافته و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت داشتند.

در هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) که در ۹ دوره در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار شد، پنجشنبه شب با قهرمانی مصراتدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان خاتمه یافت که در نهایت به نفرات برتر جداول مختلف، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.